پیام دکتر میرزاده به مناسبت روز شهدای دانشجو و حماسه هویزه/16 دی ماه یادآور حماسه آفرینی دانشجویان پیرو خط امام (ره)

دکتر میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت 16 دی «روز شهدای دانشجو و حماسه هویزه» پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون 169( آ ل عمران)

16 دی ماه سال 1359 در تاریخ دفاع مقدس ملت ایران، یادآور حماسه آفرینی دانشجویان پیرو خط امام (ره) به فرماندهی شهید سیدمحمدحسین علم الهدی در دفاع از سرزمین اسلامی عزیزمان است؛ شهدایی که مظلومانه در محاصره دشمن بعثی، با نثار جان خود و با خلق حماسه هویزه، درس بزرگ و به یادماندنی برای جوانان به ویژه دانشجویان این مرز و بوم به ارمغان گذاشتند.

دفاع از کیان، سرزمین و اعتقادات و ارزشها در سالهای دوران دفاع مقدس ضرورتی بود که همه آحاد ملت به ویژه جوانان و دانشجویان آن را احساس کرده بودند و براساس یک ضرورت عمومی به رسالت و وظیفه خود عمل کردند. امروز نیز که کشور در سایه همین رشادت و اعتماد به فرزندان ملت ثبات و آرامشی ستودنی را بدست آورده است، ضرورت دارد جوانان و دانشگاهیان همچون دوران دفاع مقدس پیش رو و پیش قدم در عرصه سازندگی و توسعه کشور باشند.

با گرامیداشت مجدد یاد و خاطره همه شهیدان میهن اسلامی به ویژه شهید سیدمحمدحسین علم الهدی و دانشجویان هم رزمش در هویزه، امید دارم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با درک شرایط موجود، به رسالت خود که همان دفاع از اندیشه و خرد و جهاد در مسیر علم مولد و اقتصاد مقاومتی است، عمل کنند.

حمید میرزاده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

20101

کد خبر: 570372

وب گردی

وب گردی