مشارکت23هزار خانوار محله های مرکزی تهران در تفکیک پسماند از مبدأ

قائم مقام شهرداری منطقه 11 تهران گفت: از ابتدای اجرای طرح کمپین آسمان آبی ،زمین پاک  بیش از 23 هزار خانوار ساکن در بافت مرکزی شهر تهران آموزش های تفکیک پسماندهای خشک از مبداء را فرا گرفته و در این طرح مشارکت می کنند.

ایسکانیوز : به گفته وحید محمدی از دی ماه سال گذشته که اجرای طرح "کمپین آسمان آبی ،زمین پاک " در شهر تهران آغاز شد ؛ شهروندان ساکن در محله های مرکزی پایتخت در اجرای این طرح مشارکت خوبی داشته اند که در همین راستا می توان به افزایش میزان تناژ پسماند های خشک در سطح منطقه اشاره کرد.

او با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 19 درصد زباله های خشک منطقه از سوی شهروندان تفکیک و به متصدیان جمع آوری تحویل داده می شود ؛ افزود: با آموزش های چهره به چهره در 15 بلوک بازیافتی منطقه؛ تمام خانواده های ساکن در محدوده شمالی منطقه آموزش دیدند و مشارکت فعالی هم در این زمینه دارند.

محمدی وجود کوچه های باریک و محله های قدیمی را یکی از مشکلات جمع آوری پسماندهای خشک از درب منازل عنوان کرد و با بیان این که بیشترین پسماندهای خشک حجیم محدوده منطقه 11 توسط اصناف تولید می شود ؛ آموزش های چهره به چهره به آنان را از مهم ترین اقدامات انجام شده توسط آموزشگران عنوان کرد.

گفتنی است میزان جمع آوری روزانه زباله از بافت مسکونی ، تجاری و فضاهای آموزشی و ادارات در محدوده این منطقه 232 تن است که از این میزان 44 تن و 520کیلوگرم پسماند خشک تفکیک و به چرخه بازیافت وارد می شود.

105105

کد خبر: 570408

وب گردی

وب گردی