حجت الاسلام علم الهدی: تمام دانشگاه ها باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند

حجت الاسلام حمید علم الهدی برادر شهید سید حسین علم الهدی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی با 20 شهید مدافع حرم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: همه دانشگاه ها باید به صورت یکسان تاثیر گذاشته و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند.

حجت الاسلام حمید علم الهدی در ارتباط با نقش دانشگاها در ترویج فرهنگ شهادت در جامعه به ایسکانیوز گفت: جامعه به دانشجو به عنوان قشر خوشفکر و نخبه نگاه می کند بنابراین دانشجویان در هر مقوله ای ورود کنند دیگر مردم جامعه هم سعی می کنند خود را به الگوی دانشجویان نزدیک کنند.

وی افزود: بر همین اساس دانشجویان در 8 سال دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند وقتی دانشجویان هویزه با جمعی از دانشجویان پیرو خط امام به شهادت رسیدند، موجی از حضور جوانان و دانشجویان به سوی جبهه های جنگ حق علیه باطل ایجاد شد. این در حالی بود که تا قبل شهادت دانشجویان هویزه، افراد بسیار انگشت شمار و پراکنده به جبهه می آمدند.

علم الهدی ادامه داد: بدون شک اتفاقات بزرگی که در زمان جنگ مانند فتح خرمشهر، رخ داد با برنامه ریزی و انسجام همراه بود. وجود همین تفکر و انسجام در روزهای ابتدای جنگ باعث شد تا شهید علم الهدی در یک مدرسه در اهواز از دانشجویانی که علاقه مند به حضور در جبهه های جنگ بودند ثبت نام می کرد اما این حرکت با برنامه ریزی همراه بود. چراکه تا قبل از این حرکت، دانشجویان به صورت پراکنده در جبهه ها حضور می یافتند. پس از 16 دی ماه وشهادت دانشجویان هویزه، این حرکت همه جانبه شد و جوانان در تیپ ها و لشگر ها روانه جبهه های جنگ شدند. این برنامه ریزی ها و انسجام و یک دلی پس از یکسال باعث آزادی خرمشهر شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی با 20 شهید مدافع حرم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: همه دانشگاه ها باید به صورت یکسان تاثیر گذاشته و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند.

علم الهدی افزود: جوانانی که در دانشگاه ها حضور دارند از نخبگان و متفکران جامعه هستند و می توانند آینده ساز کشور باشند حضور دانشجویان در همه صحنه ها می تواند شور و اشتیاق در مردم ایجاد کند.

وی با بیان خاطره ای از برادر شهیدش گفت: شهید علم الهدی و یکی از دوستانشان در ایام مبارزه با شاه چندروزی به دلیل تعقیب ساواک زندگی مخفی داشتند. دوست شهید در همان ایام فرار از تعقیب ساواک، می گوید: "خدایا می شود در راه انقلاب پیروز شویم؟" شهید علم الهدی بلافاصله رو به ایشون پاسخ می دهد:" پس از پیروزی کار ماسخت تر خواهد بود." و حالا ما متوجه می شویم که این حرف چقدر جامع و ژرف اندیشانه بوده است. اگر آن زمان ملت ما فقط در مقابل رژیم شاه ایستادگی می کردند، اما امروز در مقابل مستکبرین جهانی باید ایستادگی می کنند. این نظر شهید علم الهدی، نشان از روح بلند و دید والای ایشان داشته است.

20101

کد خبر: 570420

وب گردی

وب گردی