پرداخت وام 6 تا 8 میلیون ریالی به دانشجویان مناطق محروم

مهندس ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان از پرداخت وام 6 تا 8 میلیون ریالی برای دانشجویان مناطق محروم و ارائه سبد حمایتی مواد غذایی برای دانشجویان باردار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مهندس یزدان مهر با اعلام این خبر گفت: در راستای بهره گیری از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی، تفاهم نامه‌ای میان وزارت علوم و بنیاد مستضعفان منعقد شده که بر اساس این تفاهم نامه به دانشجویان مناطق محروم وام دانشجویی پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به مبلغ وام تحصیلی اشاره کرد و گفت: مبلغ این وام برای دانشجویان مجرد و متاهل برای هر نیمسال تحصیلی به ترتیب مبلغ 6 و 8 میلیون ریال می‌باشد.

مهندس یزدان مهر گفت: تقاضای وام دانشجویان پس از بررسی در ادارات رفاه دانشگاه‌ های دولتی، جهت پرداخت به بنیاد علوی ارسال می‌شود.

مهندس یزدان مهر همچنین به شرایط بازپرداخت این وام نیز اشاره کرد و گفت: بازپرداخت وام بنیاد علوی 2 سال بعد از فراغت از تحصیل به صورت اقساط می‌باشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: به منظور تحکیم بنیاد خانواده‌ها و همچنین کمک به تغذیه مادران باردار یا شیرده با حمایت و همکاری بنیاد علوی سبد کالایی برای دانشجویان باردار مناطق محروم در نظر گرفته شده که این سبدکالا هر دو ماه یک بار بین دانشجویان واجد شرایط توزیع می‌شود.

او در خصوص شرایط متقاضیان برای دریافت این سبد غذایی گفت: سرپرست خانواده یا همسر باید دانشجو باشد وحداقل سه ماه از دوران بارداری گذشته باشد و در صورت تولد نوزاد، سن نوزاد کمتر از 6 ماه باشد.

مهندس یزدان مهر در پایان با اشاره به اینکه ارزش این سبد غذایی کالا تا مبلغ 3 میلیون تومان است، گفت: این سبد غذایی به خاطر حمایت از دانشجویان شامل مواد پروتئینی، برنج، گوشت و انواع حبوبات و البته انواع بسته‌های غذایی که در راستای تقویت وحمایت غذایی از دانشجویان است، صورت می‌گیرد.

10104

کد خبر: 570473

وب گردی

وب گردی