اضافه وزن خطر ابتلا به سرطان را  افزایش می دهد/آیا مصرف آسپیرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؟

بحران چاقی در 40 درصد از بزرگسالان وجود دارد و خطر ابتلا به سرطان در این افراد بسیار بیشتر است.

نیوشا یعقوبی ـ ایسکانیوز: در هر 10 نفر 4 نفر از ارتباط بین چاقی و سرطان آگاهی ندارند و این موضوع بسیار نگران کننده است.به گزارش دیلی اکسپرس، آمار و ارقام حاکی از آن است که 62 درصد از بزرگسالان در حال حاضر اضافه وزن دارند. کارشناسان بهداشت و درمان با توجه به این آمار وضعیت این افراد را هشدار دهنده دانستند.

مرکز پژوهش جهانی سرطان،بهترین راه برای کاهش خطر ابتلا به سرطان را پس از ترک سیگار ،کاهش وزن دانست. نظر سنجی مرکز پژوهش جهانی سرطان از مردم بریتانیا نشان می دهد 54 درصد مردم نمی‌دانستند اگر ورزش نکردن ممکن است آنها را در معرض ابتلا به سرطان قرار دهد. دو پنجم از آنها آگاه نبودند که یک رژیم غذایی ساده می‌تواند شانس آنها را در مقابل این بیماری کشنده افزایش دهد.43 درصد مردم نیز از ارتباط الکل و این بیماری اطلاعی نداشتند.

پژوهش های مرکز جهانی پستان نشان داده است امکان ابتلا به سرطان پستان در افرادی که الکل مصرف می کنند بسیار زیاد است.

آماندا مک لین، مدیر مرکز پژوهش جهانی سرطان معتقد است: بسیاری از مردم هنوز هم آگاه نیستند که اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به سرطان را در آنها افزایش دهد و این مسئله بسیار نگران کننده است.نتایج به دست آمده از این جامعه آماری نشان داد اگر وزن افراد متعادل بود، از ابتلا به حدود 24 هزار مورد سرطان پیشگیری می شد.پ

ما امیدواریم در سال جدید مردم در کمپین " من می توانم "، تغییرات کوچکی در شیوه زندگی خود ایجاد کنند تا سلامت زندگی کنند. شرکت در این کمپین چندان دشوار نیست.دارد مصرف کمتر مواد غذایی پرکالری و نوشیدنی های شیرین، نوشیدن کمتر الکل کمتر، یا حتی 10 تا 15 دقیقه فعالیت فیزیکی اضافه مانند پیاده روی سریع در هر روز اضافی هر روز از فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی سریع می تواندخطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

این در حالی است که چندی پیش انیستیتو ملی سرطان، گزارشی با عنوان "آیا مصرف آسپیرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؟ " منتشر کرد. در این گزارش آمده بود: در حال حاضر از آسپرین به طور گسترده ای استفاده می شود. ده‌ها میلیون نفر از مردم در برای کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی روزانه اسپرین مصرف می کنند. مطالعات متعدد در طول دو دهه گذشته نشان داده است که مصرف آسپرین به طور منظم به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند. به گزارش مهر،مصرف دوز معمولی آسپرین خطر طولانی مدت ابتلا به سرطان را در افراد چاق دارای سابقه خانوادگی ابتلا به این نوع بیماری، کاهش می دهد.
مهر نوشت : پروفسور «جان برن»، استاد ژنتیک بالینی از دانشگاه نیوکاسل انگلستان، در رابطه با اثر آسپرین بر کاهش خطر ابتلا به سرطان می گوید: «نتایج این تحقیقات برای افراد مبتلا به سندرم لینچ بسیار مهم بوده اما برای سایر افراد نیز سودمند است. احتمال خطر ابتلا به سرطان در بسیاری از افراد که مشکل چاقی و اضافه وزن دارند، بسیار بالاتر از دیگر افراد است اما این گروه از بیماران در صورت مصرف آسپرین می توانند این احتمال خطر را از بین ببرند.»

او در ادامه توضیحات خود تاکید می کند: «تحقیقات همچنین نشان می دهد که ارتباطی بین اضافه وزن، افزایش روند التهابی و افزایش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد. علاوه بر این، چاقی واکنش های التهابی را افزایش می دهد. توضیحی که می توان برای اثر آسپرین بر کاهش سرطان ارائه کرد این است که به نظر می رسد آسپرین، التهاب را که موجب مستعد شدن برای ابتلا به سرطان می شود، از بین ببرد.»

20106

کد خبر: 570513

وب گردی

وب گردی