رئیس کمیته المپیک ایران به اظهارات همتای عربستانی واکنش نشان داد

رییس کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات رییس کمیته ملی المپیک عربستان در خصوص وقایع اخیر، گفت: کشور ایران جزو امن ترین کشورهای منطقه بوده و همیشه در رویدادهای بین المللی و ورزشی فضای امنی را برای میهمانان خارجی خود تامین کرده است.

به گزارشایسکانیوز، کیومرث هاشمی در این باره اظهار کرد: اظهارات صریح و غیرمنطقی بالاترین مقام ورزشی یک کشور از نگاه جنبش المپیک که ورزش را میدانی برای طرح اختلافات سیاسی انتخاب کرده است، عجیب به نظر می رسد و جای تامل دارد.

وی با تاکید بر این موضوع که تمامی کمیته های ملی المپیک باید تلاش کنند تا خواسته اصلی منشور المپیک یعنی دوری ورزش از سیاست را پیاده سازند، اظهارداشت: متاسفانه مقامات ورزش سعودی در حالی اتفاقات اخیر بین دو کشور را دستاویز جریان سازی‌های سیاسی خود قرارداده‌اند که همین چند ماه پیش به دلیل بی مبالاتی و عدم اشراف مسئولین برگزاری حج عربستان، بیش از 500 ایرانی در فاجعه منا جان باختند. اگر قرار بود کمیته ملی المپیک و دستگاه ورزش جمهوری اسلامی ایران از این حادثه بهره برداری سیاسی کند می بایست چنین اظهارات مشابهی را که قطعا مقبول تمامی کشورهای دنیا نیز قرار می گرفت برای مسئولان IOC آماده و ارسال می کرد اما موضوع اینجاست که مدیران ورزش ایران به روح المپیزم و منشور المپیک اعتقاد داشته و ورزش را کاملا خارج از سیاست می‌دانند.

هاشمی در پایان گفت: بدون تردید بیان چنین اظهاراتی از سوی هر کشور دیگر و از جمله عربستان سعودی جز بهره برداری سیاسی و آلوده کردن فضای ورزش، حاصلی نداشته و نخواهد داشت و نباید ورزش را آلوده مسائل سیاسی کنیم. کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بر اساس روح المپیزم ضمن عدم تایید این حرکت رئیس کمیته ملی المپیک عربستان، طی نامه‌ای اعتراض خود را به مقامات کمیته بین المللی المپیک (IOC) و شورای المپیک آسیا (OCA) اعلام کرد تا این دو نهاد بین المللی ورزش از تکرار مسائل اینچنینی ممانعت بعمل آورند.

601/604

کد خبر: 570540

وب گردی

وب گردی