اردوغان کردها را تروریست و اعدام‌های عربستان را داخلی دانست

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن انتقاد از برخی نمایندگان کرد پارلمان ترکیه گفت که در این کشور مساله‌ای به نام مساله کرد وجود ندارد و مشکل اصلی با تروریسم است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه جهانی بی.بی.سی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت، هر اقلیت قومی مشکلات خاص خودش را دارد اما دولت همه تلاشش را برای رفع این مشکلات می‌کند.

او گفت: در ترکیه افرادی هستند که ذهنشان تک بعدی است و مدام یک حرف را تکرار می‌کنند: مساله کرد، مساله کرد، مساله کرد. شما نمی‌توانید کسی را با این حرف‌ها قانع کنید.

او خاطرنشان کرد، احتمالا شمار بیشتری از چهره‌های سیاسی کرد تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

اردوغان برخی نمایندگان کرد را به "رفتار شبیه اعضای سازمانی تروریستی" متهم کرد و گفت: عناوینی چون نماینده مجلس، شهردار یا رهبر حزب نمی‌تواند مانع از پاسخگویی افرادی شوند که با سازمانی تروریستی همراهی کرده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه هفته پیش صلاح‌الدین دمیرتاش، رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها را در پی درخواست وی برای خودمختاری برای کردها به خیانت متهم کرد.

اردوغان همچنین حکم اعدام 47 تن از جمله شیخ نمر النمر روحانی برجسته عربستان سعودی در این کشور را مساله‌ای داخلی برشمرد و افزود: کسانی که در قبال کشته‌های سوریه سکوت کرده‌اند درباره اعدام یک زندانی در عربستان سر و صدا راه انداخته‌اند.

301301

کد خبر: 570619

وب گردی

وب گردی