معاون پژوهش و فناوری واحد پرند خبر داد: آزمایشگاه مشترک ایران و بلاروس در حوزه ژنتیک میکروبی و انسانی راه اندازی می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از راه اندازی آزمایشگاه بین المللی مشترک بین ایران و روسیه سفید در حوزه ژنتیک میکروبی و انسانی در این واحد خبر داد.

سعید ذاکر بستان آباد، درباره راه اندازی آزمایشگاه بین المللی مشترک، به ایسکانیوز گفت: با تلاش‌های مکرر در حوزه پژوهش و فناوری و با توجه به امکانات خوب این واحد، توانستیم موافقت اولیه راه اندازی آزمایشگاه بین المللی مشترک بین ایران و روسیه سفید در حوزه ژنتیک میکروبی و انسانی را از وزارت علوم و تحقیقات اخذ کرده و سپس مجوز اخذ شده مورد تایید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

ذاکر در ادامه بیان کرد: تاسیس این آزمایشگاه می تواند نقطه عطف برای تحقیقات در حوزه ژنتیک میکروبی و انسانی برای کل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی باشد و همچنین بستر مناسبی برای پژوهشگران، اساتید و دانشجویان برای انجام فعالیت های تحقیقاتی خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری واحد پرند با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با سرعت به سوی کیفی سازی حرکت می‌کند، گفت: باید این قضیه از طریق توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور، توسعه مراکز تحقیقاتی، فعالیت‌های پژوهشی دانش‌بنیان، گسترش آزمایشگاه های تحقیقاتی، نیل اهداف پایان‌نامه دانشجویی به سمت فعالیت‌های تحقیقاتی تولیدی که نهایتاً بتوانند به عنوان متنوع‌سازی درآمد برای واحدها و دانشگاه آزاد اسلامی باشند تا بقا را حفظ کنند. بنابراین در این راستا با تاسیس این آزمایشگاه مشترک امکان انجام پروژه های پایان نامه دانشجویی، طرح های تحقیقاتی و ... در این حوزه با توجه به امکان ایجاد بانک ژنتیک انسانی و میکروبی برای همه محیا خواهد بود.

وی افزود: این آزمایشگاه مشترک با هزینه 50 درصد برای ایران و 50 درصد بلاروس در صورت راه اندازی و بهره برداری می‌تواند به عنوان متنوع سازی درآمد در موارد: تولید کیت‌های تشخیصی، تولید فراورده های بیولوژی، تولید آنزیم های صنعتی و ... برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باشد تا بقا را حفظ کنند.

20101

کد خبر: 570726

وب گردی

وب گردی