پولی شدن تونل‌ها، صرف توسعه مترو می‌شود/در همه جای دنیا باید رانندگان هزینه آسفالت را پرداخت کنند

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری، گفت: درآمد حاصله از عوارض صرف توسعه حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی درمورد لایحه اخذ عوارض تردد از معابر خاص شهری گفت: در بررسی‌های انجام شده در کمیسیون حمل و نقل، با نرخ پایه 300 تومان موافقت شده است.

ولی در پاسخ به این سوال که چرا باید از تونل‌هایی که با پول مردم شهر ساخته شده عوارضی دریافت شود، گفت: مگر در خارج از کشور با پول چه کسی تونل و... ساخته می‌شود؟

او با بیان اینکه به دنبال کسب درآمدهای پایدار برای شهر هستیم، گفت: از طرفی می‌گویند نباید شهر را فروخت و شهر را باید با درآمدهای پایدار اداره کنیم و این درحالی است که در کشورهای مختلف مالیات از راه نیز اخذ می‌شود، اما در تهران اساسا هزینه‌ای نمی‌گیریم.

دنیامالی با بیان اینکه باید این حرکت (اخذ عوارض) آغاز شود، گفت: درآمد حاصله از عوارض صرف توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی (مترو)، می‌شود و در این طرح عناصر پیاده بر رانندگان ارجحیت دارند. ممکن است اشکالانی نیز در اجرای این طرح وجود داشته باشد که با مرور زمان حل می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه رانندگانی که می‌خواهند از تونل‌ها عبور کنند باید مبلغ حداقلی پرداخت کنند، گفت: در همه جای دنیا حتی هزینه آسفالت را باید رانندگان پرداخت کنند.

پیش از این مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از در نوبت بررسی بودن این لایحه خبر داده بود.

20106

کد خبر: 570727

وب گردی

وب گردی