برنامه ریزی برای جمع‌آوری 3 هزار معتاد متجاهر مرد

برای جمع‌آوری 3 هزار معتاد متجاهر مرد پیش‌بینی و برنامه ریزی ها انجام شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند وقتی است که در گوشه و کنار شهر داستان تلخ زندگی زنان و مردانی روایت می‌شود که با زندگی در پارک‌ها، خرابه‌ها و کمپ‌های ترک اجباری، نگاه سنگین افراد جامعه را به عنوان عضوی اضافه تحمل می‌کنند.

با توجه به اینکه حسین هاشمی استاندار تهران ساماندهی معتادان متجاهر را در 2 فاز عملیاتی؛ فاز اول به پاکسازی زنان معتاد و فاز دوم به جمع‌آوری مردان معتاد متجاهر پیش بینی و اعلام کرده است، که اکنون بعد از گذشت یک ماه براساس گزارش‌ها و آمارهای موجود 4000 زن معتاد متجاهر از سطوح شهر جمع‌آوری، و در مرکز شفق نگهداری می‌شوند.

استاندار تهران با بیان اینکه کمپ شفق را به زنان معتاد و خیابانی تهران اختصاص داده‌ایم، گفت: تاکنون 4 هزار زن معتاد پس از مرحله سم‌زدایی در کمپ شفق نگهداری می‌شوند تا در فرآیند بازتوانی، ایجاد زمینه‌های حرفه‌آموزی، جامعه پذیری و رفتار درمانی و دست آخر پاک‌شدن به کانون خانواده‌های خود باز گردند.

تحقق یک وعده دیگر از مسئولان

پس از تحقق وعده جمع‌آوری زنان معتاد از سطح شهر و به ویژه پارک هرندی که تا کنون آزار و اذیت‌هایی برای ساکنان این محله به همراه داشته، حالا مبنی برگفته‌های استاندار نوبت اجرایی شدن فاز دوم پاکسازی و اجرای طرح جمع آوری مردان متجاهر از سطح شهر است.

استاندار تهران در این‌باره می‌گوید: برنامه‌ریزی‌هایی برای جمع‌آوری 3 هزار معتاد متجاهر مرد پیش‌بینی شده که با دستور رئیس دادگستری استان طرح انتقال آن‌ها به ویژه معتادان شهرستانی اجرایی می‌شود.

امید است با تحقق یافتن این وعده و پاکسازی وانتقال مردان معتاد به مرکز شفق، مراحل حرفه‌آموزی و بازپروری آن‌ها به درستی انجام شود و همچنین یک تیم نظارتی با دقت نظر نقاط قوت و ضعف اجرایی این طرح را بررسی کند و با همکاری صداوسیما و انتشار تصاویر اجرایی طرح جمع‌آوری معتادان میزان رضایتمندی شهروندان اعلام و تبلیغات منفی علیه اجرای این طرح رفع شود.

20106

کد خبر: 570755

وب گردی

وب گردی