رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: ضرورت افزایش ارائه مقالات در راستای ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی

دبیر هیأت امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بر ضرورت افزایش ارائه مقالات در راستای ارتقای مرتبه اعضای هیأت علمی تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا نظام‌آبادی در جلسه شورای معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ مرکزی با توجه به نتایج و مصوبات نهمین جلسه هیأت امنای استان مرکزی که در حضور دکتر میرزاده و در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، معاونان آموزشی واحدها و مراکز دانشگاهی استان باید در جذب هیأت علمی جدید از یک سو و کاهش تعداد مدرسان حق‌التدریس از سوی دیگر به طور جدی اقدام کنند.

وی با بیان تعهد استان در افزایش تعداد اعضای هیأت علمی و ذکر نکاتی در خصوص برنامه ششم توسعه دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی باید به تعهد خود در جذب حداقل 123 عضو هیأت علمی جدید تا پایان سال 95 عمل کند و لذا ضروری است معاونان آموزشی استان بر تحقق این امر مهم ورود و نظارت کامل داشته باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه کرد: به هیچ وجه مدرسان با مرتبه علمی مربی حتی اگر از رساله خود در مقطع دکتری دفاع کرده باشند، نمی‌توانند در مقطع تحصیلات تکمیلی تدریس کنند مگر در شرایط خاص و با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه و دبیر شورای آموزشی استان می‌بایست از معاونان آموزشی واحد بخواهد تا بر این امر نظارت دقیق داشته باشند.

نظام‌آبادی درباره افزایش ارائه مقالات ISI و علمی و پژوهشی در راستای ارتقای مرتبه علمی اعضای هیأت علمی اظهار کرد: این موضوع به دلیل تأثیرگذاری در ارتقای مرتبه علمی اساتید و هم‌چنین تأثیر آن در ارتقای توانمندی علمی آنان و در نتیجه ارتقای کیفی آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است که باید یکی از اهداف مهم معاونان پژوهشی باشد و معاونان آموزشی (کارگزینی هیأت علمی) می‌بایست راه ارتقای اعضای هیأت علمی را بیش از پیش هموار کنند.

وی با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزش ادامه داد: نظارت بر رعایت دقیق سرفصل دروس، برگزاری کامل کلاس‌های دروس نظری و عملی، حضور به موقع استادان در کلاس‌های درس، حضور کامل و مؤثر مدیران گروه‌های آموزشی و ... از جمله مصادیق افزایش کیفیت آموزش هستند که معاونان آموزشی می‌بایست بر این امور به صورت دقیق نظارت کنند.

دبیر هیأت امنا استان مرکزی افزود: شورای گسترش استان باید به دنبال تأسیس رشته‌های جدید و میان‌رشته‌ای کارا و کارآمد باشد و با احتساب سند آمایش استان و بررسی رشته‌های موجود و درخواست واحدهای دانشگاهی به نوعی برنامه‌ریزی کند که توزیع صحیح و منطقی رشته مقاطع تحصیلی در سطح استان صورت پذیرد.

نظام‌آبادی با توجه به اهمیت ارتقای کیفی تدریس در کلاس‌های درسی گفت: معاونان آموزشی در برخی از روزهای هفته در تعدادی از کلاس‌های درسی حضور یابند تا بحث کمی و کیفی تدریس را از نزدیک و در فضایی صمیمی بررسی و تحلیل کنند.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی استاندارد نسبت استاد به دانشجو به ویژه نسبت استاد و دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کلاس‌های آموزشی را یکی از مواردی ذکر کرد که مستقیماً زیر نظر دفتر ایشان مورد بررسی و نظارت قرار گرفته و واحدهای آموزشی موظفند برابر بخشنامه‌های سازمان مرکزی در این خصوص عمل کنند.

وی با قدردانی از زحمات حوزه آموزش در واحدها و مراکز دانشگاهی استان، پی‌گیری و نتایج حاصله در این جلسه را از معاونان آموزشی خواستار شد.

جلسه شورای معاونان آموزشی دانشگاه های آزاد اسلامی استان‌های مرکزی با حضور دکتر ذبیح پیرانی رییس شورای معاونان آموزشی استان مرکزی و معاونان آموزشی واحدها و مراکز دانشگاهی استان در سالن جلسات حوزه ریاست واحد اراک برگزار شد.

20101

کد خبر: 570797

وب گردی

وب گردی