سقط جنین در انتظار چه مادرانی است؟

یک کارشناس مامایی گفت: سابقه کیست‌های تخمدان، تخمدان پلی‌کیستیک، افزایش وزن و ... خطر ابتلا به سقط جنین را در مادران باردار افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،فریبا اسدی در این باره گفت: مادرانی که در بارداری‌های قبل خود دچار سقط جنین شده‌اند، بیش از دیگران در معرض خطر سقط جنین قرار دارند. همچنین انجام فعالیت‌های سنگین، داشتن عادت ماهیانه نامرتب و ابتلا به دیابت از دیگر عوامل سقط جنین به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه لکه‌بینی یا خونریزی در دوران بارداری یک علامت خطر است، تاکید کرد: مادران باردار با مشاهده هرگونه لکه‌بینی یا خونریزی در دوران بارداری باید به پزشک زنان مراجعه کنند تا نوع خوش‌خیم و بدخیم بودن خونریزی مشخص شود. لکه‌بینی خوش‌خیم در صورتی است که مادر باردار در زمان قاعدگی با توجه به عادت قدیم دچار لکه‌بینی شود یا اینکه لکه‌بینی بر اثر لانه گزینی تخمک باشد. لکه‌بینی و خونریزی غیر از دو مورد یاد شده در مطلب فوق خطرناک بوده و اگر همراه با درد باشد خطر سقط جنین را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس مامایی ادامه داد: از زمان مثبت بودن آزمایش بارداری تا سه ماهه نخست بارداری، احتمال سقط جنین بیشتر است. پس از سه ماهه نخست بارداری به تناوب خطر سقط جنین کاهش می‌یابد، اما احتمال زایمان زودرس بالا می‌رود. معمول‌ترین راه پیشگیری از خطر سقط جنین مصرف مایعات و استراحت است همچنین باید از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز شود.

او تاکید کرد: در صورتی‌که سن مادر بالا بوده و نگهداشتن جنین برای او اهمیت زیادی داشته باشد با مراجعه به پزشک، دارو درمانی آغاز می‌شود و در مواردی هم با تزریق هورمون پروژسترون از سقط جلوگیری می‌شود.

این کارشناس مامایی در پایان افزود: مادران باردار باید پیش از اقدام به بارداری سلامت خود را بررسی کنند؛ به طوری که آزمایشات مربوط به تیروئید، دیابت، افزایش وزن و ... را انجام دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل با پزشک خود مشورت کنند.

20106

کد خبر: 570837

وب گردی

وب گردی