عضو پارلمان آلمان: باید به روابط محرمانه اردوغان با داعش پایان دهیم

یک سیاستمدارو نماینده پارلمان آلمان( بوندس‌تاگ)معتقد است که تا زمانی که رئیس‌جمهوری ترکیه سیاست تشویق و تامین تروریست‌ها در خاورمیانه را دنبال کند، رسیدن به راه‌حلی برای منطقه بسیار دشوار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز سارا واگن‌کنشت، معاون رهبر"حزب چپ" آلمان در مصاحبه با نشریه اشپیگل گفت، کشورهای غربی باید رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه را تحت فشار قرار دهند و به روابط مخفیانه داعش و آنکارا پایان دهند؛ در غیر این صورت درگیری سوریه احتمالا شدیدتر می‌شود.

او گفت: خطر وخیم‌شدن شرایط بسیار بالاست. اکنون 15 کشور در سوریه می‌جنگند؛ گاهی شانه به شانه هم و گاهی علیه هم. هیچ نوع استراتژی مشترکی وجود ندارد. طرفین هیچ توافقی ندارند. طرفین حتی بر روی این نکته که مبارزه با داعش باید اولویت اصلی قرار بگیرد، توافق ندارند. به عنوان مثال ترکیه اولویت‌های مختلفی دارد و با تروریست‌ها در ارتباط است.

این سیاستمدار آلمانی گفت: اردوغان باید تحت فشار قرار گیرد تا نهایتا به حمایت پنهانی از تروریست‌ها و بستن مرز به روی تروریست‌های داعش خاتمه دهد. از طرف دیگر مداخله نظامی تا حدی به تروریست‌های داعش کمک می‌کند چرا که این حملات هوایی به تلفات بالای غیرنظامیان ختم می‌شود و همین امر به نفرت و خشم ساکنان محلی می‌انجامد.

301301

کد خبر: 570886

وب گردی

وب گردی