عیادت یک مدیر فرهنگی از داوود رشیدی

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به دیدار بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، داوود رشیدی رفت.

به گزارش ایسکانیوز، در پی کسالت پیش‌آمده برای داوود رشیدی، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه امیر عبدالحسینی معاون هنری و شهرام کرمی مدیر امور نمایشی سازمان و لوریس چکنواریان با حضور در منزل این بازیگر سینمای ایران با وی دیدار و از نزدیک پیگیر وضعیت این هنرمند شد.

صلاحی در این ملاقات بر نقش بی‌بدیل داوود رشیدی در تئاتر ایران تاکید کرد و گفت: نقش و تاثیر داوود رشیدی در هنر نمایش مدرن ایران فراموش نشدنی است. برخی رشیدی را تنها بازیگر می‌دانند اما هنر داوود رشیدی در کارگردانی تئاتر و ترجمه آثار ارزشمند نمایشی برای همیشه در تاریخ هنر این سرزمین ماندگار است.

وی در پایان برای این هنرمند آرزوی بهروزی کرد و هدیه‌ای از سوی سازمان فرهنگی هنری به خانواده این هنرمند،اهدا شد.

در این دیدار، احترام برومند همسر داوود رشیدی و از مجریان قدیمی تلویزیون حضور داشت.

ملاقات‌های هفتگی با هنرمندان از جمله برنامه‌های اصلی رییس سازمان فرهنگی هنری است. وی پیش از این با حضور در منزل حسین محجوبی نقاش با این هنرمند دیدار کرده بود.

داوود رشیدی در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. تحصیلات متوسطه را (به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش) در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد و در کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو فارغ‌التحصیل شد.

او در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نشان درجه‌ یک فرهنگ و هنر را دریافت کرد. دومین جشنواره تئاتر شهر نیز با تقدیر ویژه از این هنرمند از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

503502

کد خبر: 570918

وب گردی

وب گردی