دامادی: رفتارهای خودسرانه  حمله به سفارت عربستان نیازمند اقدام عاجل  دستگاه قضایی است

عضو کمیسیون عمران مجلس با ابراز امیدواری از اینکه هرچه سریع‌تر دست الهی گریبان سیاستمداران سعودی را بگیرد، تصریح کرد: اقدامات خودسرانه داخلی در جریان حمله به سفارت عربستان سعودی را تأیید نمی‌کنیم و انتظار اقدامی عاجل و حکیمانه از دستگاه قضایی داریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت ، محمد دامادی در جلسه امروز (یکشنبه، 20 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با محکوم کردن اقدام دولت عربستان در به شهادت رساندن آیت الله نمر و دیگر مردم خداجو به بهانه های واهی گفت: مردم ایران و ملت مسلمان دنیا چنین بغضی را نسبت به عربستان سعودی فراموش نکرده و امیدواریم هرچه سریع تر دست الهی گریبان سیاستمداران سعودی را بگیرد که نه تنها در قبال فاجعه منا و حوادث فرودگاه جده مسئولیتی نپذیرفته بلکه در جریان شهادت آیت الله نمر و همراهان مظلومش پاسخ درخوری ندادند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: البته اقدامات خودسرانه داخلی در جریان حمله به سفارت عربستان سعودی را نیز تأیید نمی کنیم و انتظار اقدامی عاجل و حکیمانه از دستگاه قضایی داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه با نگاهی به اجتماع شاهد شور و هیجانی بلاوصف هستیم که نتیجه تمایل به مشارکت در سطح اجتماعی است، بیان داشت: امید دارم ملت فهیم در اسفند ماه سال جاری حماسه ای دیگر در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی رقم بزنند چنانچه انقلاب اسلامی ما آرمان های مشخص و باورهای محکمی دارد و بر اساس استقلال و آزادی می توان شاهد قطع دست بیگانگان از کشور و بستن راه نفوذ آنها بود که بارها در کلام رهبر معظم انقلاب دیده و شنیده شده است.

دامادی همچنین با اشاره به این مطلب که فحوای هشدار مقام معظم رهبری را در مذاکره با آمریکا به طور صریح شنیده ایم، گفت: آنجا که ایشان علت مخالفت خود را بر اساس یک تحلیل تاریخی، ‌باز کردن راه نفوذ خواندند، هشدار بود؛ ضمن اینکه از هوشیاری طرف ایرانی در جریان مذاکرات نیز قدردانی کردند؛ حال این هوشیاری باید در تمامی عرصه ها وجود داشته و مراقبت کافی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم ادامه داد: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران باید نگاهی موشکافانه به درون انداخت و مشکلات را دقیق حل کرد از سوی دیگر جوانان این کشور سرمایه های این نظام هستند که در بسیاری از عرصه ها برنامه ای مدون برای آنها وجود ندارد که نمونه آن بلاتکلیفی و بی برنامگی معاونت جوانان وزارت ورزش است که جز نامی از این سرمایه عظیم باقی نگذاشته است.

وی در ادامه در خصوص مشکلات اقتصادی اظهار کرد: یکی از ملاک های تورم قدرت خرید مردم است که دولت باید برنامه ریزی می کرد که چرخ هسته ای بچرخد و هم چرخ های اقتصادی و برای جوانان اشتغال ایجاد کند نه اینکه کارخانجات ورشکسته تر شوند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس در ادامه با بیان اینکه جوانان مازندران با وجود استعداد بالای خود در صد جدول بیکاری هستند، عنوان کرد: حوزه ورزش مازندران که پر از پتانسیل بوده و افتخارآفرینی آنها در عرصه های بین المللی زبانزد خاص و عام است مغفول مانده و تخصیص بودجه به ورزش استان بر اساس عدالت صورت نمی گیرد.

دامادی در ادامه خطاب به مسئولان وزارت بهداشت و درمان گفت: انتظار داریم با توجه به آمار بالای استان مازندران در بیماری های سرطانی، احداث مرکز سرطان شناسی را با بودجه ضربتی به نتیجه برسانند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه به بیان انتظارات خود از وزارت راه و شهرسازی پرداخت و افزود: یکی از مطالبات به حق مردم و مقام معظم رهبری از وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف مسکن مهر است که از قضا در حوزه انتخابیه اینجانب بلاتکلیفی مسکن مهر موجب ناامیدی هزاران خانوار از اقشار ضعیف و آسیب پذیر شده و پیگیری های مکرر متأسفانه تا کنون سودی نداشته و علیرغم مصاحبه وزیر که گفته به تعهدات عمل می کند، ‌انتظار داشتیم حداقل یک بازدید میدانی داشته باشد تا دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات مسکن مهر صادر شود.

وی در ادامه در خصوص رسیدگی به برخی موارد تشکر کرد و بیان داشت: برای انتقال پادگان ساری پس از سه دهه،‌ بهره برداری از کلینیک دندانپزشکی، مرکز قلب طوبی، ‌اور‍ژانس فاطمة الزهرا، بیمارستان زارع، احیای دوباره بیمارستان مهر بلوار کشاورز، آغاز روند انتقال گاز به مناطق محروم دودانگه و چهاردانگه، احداث دوربرگردان جاده فرح آباد افزایش بودجه جهت احداث جاده های اطراف حوزه انتخابیه، احداث کارخانه چوب و کاغذ مازندران، بهسازی و روکش بسیاری از جاده های اطراف و روستاها که می تواند فرصتی برای ساخت بیمارستان هزار تختخوابی از سوی وزارت بهداشت باشد، تشکر می کنم.

دامادی ادامه داد: همچنین برای ابلاغیه برداشت 500 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی که از افتخارات مجلس است، اجرای کمربندی ساری بعد از 27 سال و اجرای پل سردار شهید علیرضا نوری نیز تشکر می کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان از سفیر اخیر نوبخت به ساری و بازدید از بیمارستان ولایت که به دست سپاه پاسداران در حال ساخت است تشکر و خاطرنشان کرد: امیدوارم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت به اعطای بودجه برای ادامه روند ساخت این بیمارستان همکاری کند همچنین از وزارت کشور می خواهم هرچه سریع تر نسبت به خروج ریل راه آهن از درون شهر ساری به خارج از آن اقدام کند.

203/201

کد خبر: 571238

وب گردی

وب گردی