پورشیب:دانشگاه آزاد اسلامی بهترین تیم ها را دارد/از فدراسیون کاراته بیشتر توقع داریم

قهرمان کاراته دنیا و عضو تیم دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی با مدیریت قوی که دارد توانسته بهترین باشگاه ها را در لیگ های کشور داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، ذبیح الله پور شیب کاراته کا ملی پوش تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی آزاد که 27 سال سن دارد و درشهر ایلام متولد شده است که در سال 1375 کاراته را زیر نظر احمد کریمی راد شروع کرده است که قهرمانی های زیادی را به دست آورده است مهمان ایسکانیوز بود که گپ و گفت مفصلی با او داشتیم که ماحصل آن را در زیر می خوانید.

از کی در تیم دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتی؟

من 2 مقطع در تیم دانشگاه آزاد بودم که در دوره ی اول حدود چهار سال بود که برای خدمت سربازی به تبم مقاومت رفتم و بعد از آن 3 سال است که عضو تیم دانشگاه آزاد اسلامی هستم که در این 7 سال یک مقام قهرمانی و 3 مقام نایب قهرمانی را به دست آوردیم و 2 بار مقام سوم را بدست آوردیم.

در تیم دانشگاه آزاد اسلامی و در تیم مقاومت بودید،فرق این تیم ها را در چی دیدی؟

بزرگترین فرق تیم دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه بودن آن است و خصوصا طی 5 سال اخیر خیلی بهتر و با برنامه تر شده است و در حال حاضر بهترین تیم سوپر لیگ را دارد و باید بگم که برای بازیکنانش ارزش قائل است و از لحاظ مالی بچه ها را خیلی خوب پشتیبانی می کند و امکانات خوبی را فراهم کرده است که باعث پیشرفت بازیکنان می شود و طبق شواهد بیشتر از تیم های دیگر هزینه می کند و این پشتیبانی مالی یکی از دلالیل پیشرفت بازیکن می باشد. و قابل ذکر است که این موفقیت ها بای وجود کادر مدیریتی بسیار خوب است.

حضور تیم ها دانشگاه آزاد در لیگ آن رشته چقدر میتواند باعث پیشرفت آن لیگ شود؟

تیم های دانشگاه آزاد در رشته های مختلف معمولا مقام اول و دوم را کسب می کند و این اتفاق باعث می شود که کیفیت آن لیگ بالا برود و اگر ما یک لیگ پر هیجان و جذاب داشته باشیم 100 درصد بیننده های بیشتری را جذب می کند.

عملکرد فدراسیون کاراته را چطور می بینی؟

فدراسیون کاراته تا جایی که در توانش باشد به بازیکنان و تیم ها کمک می کند و سعی می کند بازیکنان را در تورنمنت ها اعزام کند و آمادگی بیشتری را کسب کنند و تا جایی که توانسته است به تیم های کاراته کمک می کند و بزرگترین مشکل فدراسیون نداشتن سالن اختصاصی می باشد و از فدراسیون کاراته بیشتر از این ها توقع می رود،ما در 3 الی 4 سال پیش قهرمانی جهان و آسیا و قهرمانی های دیگری را به دست آورده ایم و باید از این قهرمانی ها دفاع کنیم و کل کاراته ی دنیا به کاراته ایران احترام می گذارند و این باعث افتخار است و یک موضوع دیگری که وجود دارد ثبات مدیریتی در فدراسیون کاراته است که چون خیلی به آن توجه نمی کنند خود به خود ترکش آن به بازیکنان هم می رسد.

وضعیت تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی چطور است؟

ما بالاخره بعد از مدت یک وقفه طولانی که در لیگ به دلیل آلودگی تعطیل شده بود و مسابقات برون مرزی،یک مسابقه را پیروز میدان شدیم و تمام تلاشمان این است که قهرمان لیگ ایران شویم و ما پتانسیل قهرمانی را داریم و قابل ذکر است که تیم ما در جام باشگاه های آسیا 2015 قهرمان شد،هر چند که تیم های قدرتمندی در لیگ وجود دارد ولی ما کادر فنی بسیار خوب و بازیکنان خوبی داریم و در راس مدیران خوبی را داریم و ما همه ی تلاشمان این است که در آسیا و در جهان قهرمان بشویم.

عملکرد احمد صافی چطور است؟

صافی یکی از بهترین مربی های ایران است و حتی در آسیا کارنامه درخشانی دارد و عملکردشون نشان می دهد که یک مربی موفق می باشد و باعث افتخار است که در تیم دانشگاه آزاد شاگرد صافی هستم چون از لحاظ فنی و اخلاقی نمره ی بالایی دارد و دانشگاه آزاد باید قدر این مربی را بداند و به راحتی از دست ندهد.

شخصیت و تیم مدیریتی دادگان را چطور می بینی؟

جدا از مدیریت خوبی که دارند از لحاظ شخصیتی و رفتاری یک شخص بسیار نمونه هستند و من چند مرتبه که با دادگان دیدار داشتم طوری با ورزشکاران رفتار می کند که ورزشکار به جایگاهی که دارد افتخار می کند و جدا از این مسائل خیلی خوب از تیم ما و از تیم های دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می کند و همین امر باعث می شود تیم های دانشگاه آزاد مقام های بسیار خوبی را به دست بیاورند و تصمیم هایی که می گیرند باعث می شود پیشرفت های بسیار زیادی را در دانشگاه آزاد ببینیم.

شرایط تمرینات تیم کاراته به چه صورتی می باشد؟

تمرینات ما بسته به حساسیت بازی می باشد و ما معمولا یک هفته قبل از روز بازی تمرین را شروع می کنیم و به اردو می رویم و باید شرایطی را فراهم کنیم که جلوی تیم حریف کم نیاریم و پیروز میدان شویم.

کدام تیم ها در لیگ رقیب سرسخت خود می دانید؟

تیم نفت تیم بسیار قدرتمندی است به دلیل اینکه از بازیکنان با تجربه استفاده می کند و بازیکنان ملی پوش دارند البته تیم پاس قوامین هم می تواند مدعی اصلی قهرمانی باشد چون از بازیکنان جوان و مستعد استفاده می کند.

مسابقه مهم ملی در پیش دارید؟

ما 1 ماه دیگر مسابقات لیگ جهانی را در پیش داریم که در سال هشت مرتبه برگزار می شود و سال 2016 در فرانسه است و کیفیت بالایی دارد زیرا تمام کشور های اروپایی در آن حضور دارند و ما امیدواریم که بتوانیم در این لیگ مقام بیاوریم و پرچم کشورمان را سرافراز کنیم و جایگاه کاراته را بالاتر ببریم.

در آخر حرفی داری؟

باید از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کنم چون ارزش والایی به تیم کاراته می دهند و این امر باعث می شود که بازیکن با انگیزه بیشتر به میدان مسابقه برود و همیشه نگران مصدومیت بازیکنان هستند و برای بازیکن هم ارزش قائل اند و این موضوع خیلی ارزشمند برای همه است و تیم دانشگاه آزاد الان بهترین تیم لیگ ایران است و امیدوارم این روند ادامه دار باشد.

605/601

کد خبر: 571294

وب گردی

وب گردی