بازگشتِ «مصطفی مستور» با نادر فارابی

مصطفی مستور بعد چهار سال رمان تازه‌ای منتشر می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز مستور بعد از انتشارِ آخرین اثر داستانی‌اش با نامِ «سه گزارش کوتاه درباره‌ی نوید و نگار» که در سالِ 1390 منتشر شده بود، رمانِ کوتاهِ «رساله درباره‌ی نادر فارابی» را تحویل نشرچشمه داده ‌است. مستور پیش از این آثاری چون «استخوان‌های خوک و دست‌های جذامی» (1383)، «تهران در بعدازظهر» (1389)، «حکایت عشقی بی‌قاف، بی‌شین، بی‌نقطه» (1384)، «دویدن در میدان تاریک مین» (1385) و چند اثر دیگر را با نشرچشمه منتشر کرده ‌بود. رمانِ جدید مستور از نظر ساختارِ روایی با آثارِ قبلی‌اش بسیار متفاوت است. در این داستان با کارکردهای نوِ تکنیکی این نویسنده‌ روبه‌رو هستیم که قصه‌ی غیبتِ عجیبِ یک شخصیت را ساخته و خواننده‌اش را با انواعِ پرسش‌های ریز و درشت روبه‌رو می‌کند.

«رساله درباره‌ی نادر فارابی» بستری رئالیستی دارد که با رویکردی فلسفی، سازوکارهای پلیسی و معمایی را به کار گرفته است. این رمان درباره‌ی غیب‌‌ شدن ترانه‌سرایی است که پیش از این در صحنه‌ی بسیار کوتاهی از رمان «سه گزارش کوتاه درباره‌ی نوید و نگار» ظاهر شده بود. داستان کاوشی است درباره‌ی حضور و غیبتِ قهرمانِ داستان و احتمال‌هایی که پسِ این غیبتِ عجیب وجود دارد.

مستور یکی از پُرفروش‌ترین نویسند‌گان ایرانی بوده که عمده‌ی آثارش مدام تجدید چاپ می‌شوند. رمانِ مشهورش «روی ماه خداوند را ببوس» یکی از سه کتابِ پرفروش پانزده سال اخیر ادبیات ایران محسوب می‌شود. او متولد سال 1343 در اهواز و ساکن تهران است.

رمان کوتاه «رساله درباره‌ی نادر فارابی» به‌زودی در نشرچشمه منتشر می‌شود.

502502

کد خبر: 571337

وب گردی

وب گردی