بیش از ۲۰ هزار نفر درسامانه همسان گزینی ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرعامل مؤسسه تبیان تقاضای کاربران برای ایجاد سامانه ای معتبر،احیای سنت وساطت و ازدواج با محوریت خانواده را از اهداف سامانه همسان گزینی تبیان دانست.

نیوشا یعقوبی ـ ایسکانیوز: حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری، مدیر عامل موسسه تبیان درباره بهرمندی از سامانه همسرگزینی گفت:مؤسسه تبیان نسخه دیجیتالی سازمان تبلیغات اسلامی است .پس از 13-14 سال فعالیت یکی از خواسته مراجعان، مطرح کردن بحث ازدواج بود. باگسترش فضای مجازی، بحث دوست یابی و ارتباط میان زن و مرد مطرح شد.

او افزود: بسیاری از سایت های همسریابی به صورت غیرقانونی فعالیت می کردند و بافرهنگ ماسازگاری نداشتند و این مسئله پلیس فتا و شورای فیلترینگ را نیز درگیر کرده بود. از طرفی در چنین ارتباط هایی که میان زن و مرد صورت می گیرد،در درجه اول خانواده کمرنگ و حذف می شود.
آقامیری ادامه داد: مطالبات بسیاری از کاربران پیدا کردن راه حلی برای رفع این مشکل بود. از آنجایی که دیدار چهره به چهره مشکلاتی را ایجاد می کرد،این سامانه پیش بینی شد و توسط پلیس فتا و سامانه فیلترینگ و وزارت ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفت.
او به اهداف این مجموعه اشاره کرد و افزود: تقاضای کاربران برای ایجاد سامانه ای معتبر،احیای سنت وساطت و ازدواج با محوریت خانواده،از اهداف این مجوعه بود.

مدیر مؤسسه تبیان تاکید کرد: همه افرادی که فرزند دارند، از نبود گزینه مناسب ازدواج برای فرزندانشان رنج می‌برند و ورود ما به همسان‌گزینی، یک نوع فرهنگ‌سازی است. تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که به دلیل استقبال بالا، گاهی ورود به سایت را می‌بندیم زیرا توان برگزاری جلسه و انجام مشاوره برای این تعداد را نداریم. کارمندان ما روزی ۶ نفر را می‌توانند مورد مصاحبه قرار دهند و بودجه ما متناسب با این حجم ثبت‌نام نیست.

او افزود: باید یک جریان در کشور راه‌اندازی شود و در این صورت، دولت هم مجبور به مداخله می‌شود تا به جای وام سه میلیون‌ تومانی، وام ۲۵ میلیون تومانی به هرنفر ارائه کند.

20106

کد خبر: 571338

وب گردی

وب گردی