کلید کیا برای آینده; درایو وایز خودرویی از آینده

در میان فناوری‌های آتی کیا که با برند «درایو وایز» به بازار عرضه خواهند شد، می‌توان به سیستم‌ کنترل خودکار و سیستم تعقیب خودروی جلویی اشاره کرد که بر حرکت منظم و پشت سر هم خودروها نظارت می‌کند و به خودرو امکان فاصله‌سنجی را می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، کیا با رونمایی از یک برند جانبی، قصد خود را برای توسعه برنامه خود در خصوص عرضه خودروهای خودران اعلام کرده است. از عنوان این برند که «درایو وایز» نام دارد، در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس‌وگاس رونمایی شد. این خودروساز کره‌ای در تلاش است تا سال 2020 به معرفی و عرضه‌ خودروهای نیمه خودکار خود و تا سال 2030 به تولید خودروهای تمام خودران دست یابد.

در میان فناوری‌های آتی کیا که با برند «درایو وایز» به بازار عرضه خواهند شد، می‌توان به سیستم‌ کنترل خودکار و سیستم تعقیب خودروی جلویی اشاره کرد که بر حرکت منظم و پشت سر هم خودروها نظارت می‌کند و به خودرو امکان فاصله‌سنجی را می‌دهد. از سایر تکنولوژی‌ها می‌توان به یک سیستم ترمز اضطراری اشاره کرد که در صورت احساس به خواب رفتن راننده پشت فرمان، ماشین را متوقف می‌کند. همچنین یک سیستم پارک خودکار ماشین و سیستم کمکی ترافیک که امکان حرکت آزادانه میان خطوط در ترافیک را برای خودرو فراهم می‌آورد.

به گفته‌ کیا رانندگان از طریق نسل آتی سیستم تعامل ماشینی انسانی، که شامل کنترل حالت چهره، شناسایی اثرانگشت و اتصال هوشمند می‌شود، با مجموعه فناوری‌های «درایو وایز» به تعامل خواهند پرداخت. قرار است سیستم تعامل جدید در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس‌وگاس به نمایش در ‌آید. به گفته کیا این سیستم می‌تواند راننده را تشخیص دهد و ترجیحات اطلاعاتی-تفریحی مدنظر او را از همان ابتدای روشن شدن ماشین بارگذاری کند.

منیع: دنیای خودرو

20101

کد خبر: 571339

وب گردی

وب گردی