نیروی انتظامی: در موضوع حمله به سفارت عربستان غافلگیر شدیم!

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای انتظامی عنوان می کنند در روز تعرض به سفارت عربستان غافلگیر شده بودند؛در حالی که غافلگیری نیز بخشی از تقصیر است به دلیل اینکه آنها باید پیش بینی های لازم را انجام می دادند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد ابراهیم رضایی، در خصوص بررسی موضوع تعرض به سفارت عربستان که با حضور برخی از مقامات انتظامی در کمیسیون شوراها برگزار شده بودگفت: در این جلسه تاکید شد که مسئولیت برقراری امنیت بر عهده نیروی انتظامی است و آنها ملزم بودند تحت هر شرایطی امنیت سفارت را حفظ کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان انتظامی حاضر در جلسه عنوان کردند با توجه به تجربه گذشته ای که در این زمینه داشتند در مورد ماجرای سفارت عربستان غافلگیر شدیم و تصور نمی کردیم جمع زیادی به سمت سفارت تعرض کنند.

رضایی با اشاره به اینکه در حادثه تعرض به سفارت استانداری و وزارت کشور نیز آنچنان که باید وظیفه خود را انجام ندادند تصریح کرد: می بایست در آن روز بلافاصله مسئولان امنیتی استان به نیروهای انتظامی هشدارهای لازم را می دادند و نیروهای انتظامی نیز متناسب با جمعیت با توان بیشتری از سفارت دفاع می کردند.

وی گفت: همه معتقدیم که باید با خودسرها از هر قشری که با اقدامات خود هزینه های غیر قابل جبرانی را وارد می کنند برخورد جدی صورت گیرد تا رفتارشان در چارچوب نظام باشد؛به دلیل اینکه رفتار خودسرها به ضرر کشور تمام شده است.

نماینده مجلس نهم در گفت و گو با خانه ملت، گفت: در جلسه روز گذشته همه خواهان برخورد جدی با متعرضین به سفارت بودند.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی و وزارت کشور در ماجرای سفارت مقصر بودند تصریح کرد: نیروهای انتظامی حاضر در جلسه عنوان کردند که آن روز غافلگیر شده بودند؛غافلگیری نیز بخشی از تقصیر است به دلیل اینکه آنها باید پیش بینی های لازم را انجام می دادند.

201/201

کد خبر: 571533

وب گردی

وب گردی