توکلی:طرح جلوگیری از پرداخت خسارت به کشتی‌ها بار مالی دارد/ ابوترابی:اولویت دولت صرفه جویی  در منابع است

نماینده مردم تهران در اخطار قانون اساسی، طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) را دارای بار مالی دانست که نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آن را رد کرد اما دولت را موظف به مدیریت بنادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، احمد توکلی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، 21 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی ها(خسارت تاخیر)، اخطار اصل 75 قانون اساسی را مطرح کرد و گفت: در ماده واحده ذکر شده در این طرح و تمام مواد آن، دولت مکلف به توسعه زیرساخت ها و تجهیز بنادر شده است که یا هزینه‌بر بوده یا درآمد دولت را کاهش می‌دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از سوی دیگر طبق قانون دولت خود موظف است برای عدم ازدحام در بنادر اقدام کند.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به اخطار توکلی گفت: در این طرح، اولویت صرفه جویی دولت در منابع بوده است از این رو اصل 75 را وارد نمی دانم با این حال طبق قانون، مدیریت سیستم بنادر جزء وظایف دولت مشخص شده است که این موضوع را قبول دارم و آنها باید برای جلوگیری از ازدحام در بنادر اقدام کند.

203/201

کد خبر: 571562

وب گردی

وب گردی