نوبخت: روز اجرای برجام نزدیک است/اعلام زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس

سخنگوی دولت با بیان اینکه ⁠⁠⁠⁠⁠بودجه 95 آماده شده و بر اساس تدبیر تقدیم مجلس خواهد شد گفت: به دلایلی تصمیم گرفته شد به جای هفته جاری، هفته آینده تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمد باقر نوبخت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: کار تدوین و تنظیم احکام برنامه ششم توسعه هم به پایان رسید و پس از آنکه تقدیم مجلس شد، جزئیات آن را به رسانه‌ها اعلام خواهم کرد.

سخنگوی دولت گفت: ارقام بودجه همانند سال گذشته نیست ،تبصره های تکراری را حذف کردیم و همه احکام جدید است، همه اینها کار تولیدی دولت است تا مجلس که می خواهد به ماده واحده آن رای بدهد، اطلاع داشته باشد که چه مبانی نظری در پشت آن قرار دارد.

نوبخت ادامه داد: در بودجه سال آینده ٢٠١ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط دولت پیش بینی شده که از این مقدار ١٤٢ هزار میلیارد آن توسط شرکت های دولتی و ٥٩ هزار و ٤٠٠ میلیارد آن مستقیما توسط دولت انجام خواهد شد.

وی افزود: مقرر شده که ١ درصد از تولید ناخالص داخلی برای تحقیقات در نظر گرفته شود که این میزان نسبت به سال گذشته بیش از ٢ برابر افزایش داشته است.


نوبخت در پاسخ به این سوال که بعد از اجرای برجام چه اتفاق هایی در کشور می افتد، گفت: همانطور که رییس جمهوری نیز روز گذشته در افتتاح پروژه های پارس جنوبی اعلام کرد روز اجرای برجام نزدیک است و در روزهای آینده شاهد نتایج تلاش های ملی خواهیم بود.
وی افزود: این موضوع موفقیت هیچ جناح سیاسی یا قوه ای نیست و نتیجه همکاری همه قوا تحت هدایت رهبر معظم انقلاب است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: با اجرای برجام، تحریم ها برداشته خواهد شد، فروش نفت افزایش می یابد و دسترسی بانک مرکزی به منابع خارجی امکان پذیر می شود.
نوبخت ادامه داد: با اجرای برجام همچنین شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور خواهیم بود.
وی در پاسخ به سوالی درباره علل افزایش قیمت دلار در بازار اظهارداشت: دولت خواهان افزایش قیمت ارز نیست و بنا به هر دلیلی قیمت ارز و برابری دلار در خیلی از زمینه ها شاخص اقتصاد است و مایل نیستیم سایر شاخص ها را تحت تاثیر قرار دهیم.
سخنگوی دولت تاکید کرد: بنابراین وعده رییس کل بانک مرکزی برای کاهش قیمت دلار تحقق خواهد یافت.

201/201

کد خبر: 571834

وب گردی

وب گردی