تشکیل جلسه شورای عالی استانی همایش پیشگیری دانش مدار از وقوع جرم

شورای عالی استانی اولین همایش پیشگیری دانش مدار از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)،  تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه دکتر احمدعلی فروغی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و رئیس اولین همایش ملی پیشگیری دانش مدار از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم گفت: امروزه در نظامهای حقوقی و اجتماعی دنیا با برنامه‌های منظم علمی، گام‌های موثری را در مقوله پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی برداشته‌اند.

فروغی با بیان اینکه برگزاری این همایش بر مبنای تفاهم نامه‌ای است که قوه قضائیه با هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی منعقدکرده است افزود: همایش پیشگیری دانش مدار از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم بعنوان اولین همایش ملی در این سطح، با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و قوه قضائیه به میزبانی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌گردد و در این همایش درنظر است با استفاده از مقالات و دیدگاههای نخبگان و اندیشمندان این حوزه نسبت به یافتن راههای علمی پیشگیری از جرم اقدام کرد.

در این جلسه اصغر عالمیان دبیر اجرائی همایش با ارائه گزارشی از پیشرفت کارهای اجرایی صورت گرفته در همایش،اضافه کرد: در این همایش با مکاتبه صورت گرفته با بیش از ۱۳۰۰ دانشکده حقوق، جامعه شناسی، روان شناسی، مدیریت، حوزه های علمیه، دادگستری ها، مراکز تحقیقاتی، اداره کل زندان‌ها، فرماندهی انتظامی استان‌ها، ادارات بهزیستی، ادارات تعاون، کار و تامین اجتماعی کشور، جهت فراخوان مقاله و حضور در همایش صورت گرفته و تاکنون ۲۵۰۰۰ نفر از تارنمای همایش بازدید کرده‌اند و بالغ بر 220 نفر در این همایش ثبت نام کرده اند.

در ادامه دکتر محمدرضا قنبری دبیر کمیته علمی همایش در خصوص نحوه ارزیابی و داوری مقالات گفت: با توجه به تمهیدات اتخاذ شده هیأت داوران از بین برجسته‌ترین اساتید مرتبط با موضوع و محورهای همایش برگزیده شده‌اند و با توجه به سامانه نرم افزاری همایش، کلیه داوری‌ها بصورت اینترنتی صورت خواهد گرفت.

قنبری افزود: در حاشیه این همایش ۳ کارگاه تخصصی پیش بینی شده است که با استفاده از استادان مجرب نسبت به آموزش آخرین رهیافت‌های علمی و عملی در حوزه پیشگیری از جرم اقدام خواهد شد.

در ادامه این جلسه هر یک از حاضرین به فراخور موضوعات مرتبط با سازمان متبوع مطالبی ارائه کردند.

دکتر سعید صادقی مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا تمام ظرفیت اجرائی سازمان بهزیستی استان بویژه سمن‌ها و نهادهای غیردولتی مرتبط با موضوع پیشگیری از جرم را در این موضوع فعال کند.

در ادامه رمضان امیری مدیرکل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان با ارائه آماری از وضعیت زندانهای استانبیان کرد: این اداره کل آمادگی دارد در بخشهای علمی و اجرائی همایش و ایجاد غرفه‌هایی از سوی زندانیان در روزهای برگزاری همایش، همکاری کند و با تدوین مقالات کاربردی با موضوع پیشگیری از جرم، بر غنای علمی همایش بیافزاید.

همچنین سرهنگ جهانگیر کریمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: از آنجائی که نیروی انتظامی بطور مستقیم با مقوله جرم در جامعه درگیر است انتظار آن است که همایش نتایج علمی و کاربردی داشته باشد، لذا پیشنهاد مشخص ما آن است که درکنار کمیته داوران، کمیته‌ای با عنوان «کمیته بهره برداری» تشکیل شود تا بتوان از میان مقالات بهترین و کاربردی‌ترین شیوه‌های نوین پیشگیری از جرم را استخراج کرد و مورد استفاده قرار داد.

سید حمید هاتف الحسینی معاون صدا و سیمای استان نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی کامل صدا و سیمای استانی برای پوشش کامل برنامه‌های مرتبط با همایش عنوان کرد: باید واقعیت‌های جرم و آسیب‌های اجتماعی از طریق اطلاع رسانی در جامعه بازگو شوند و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اطلاع رسانی درست و بجا می‌تواند از بسیاری از جرائم پیشگیری کند و این سازمان آماده است با برنامه سازی از طریق صدا و سیما و نشست‌های تخصصی و کار‌شناسی در این حوزه همکاری کند.

در ادامه سید محمد صائب مدیرپژوهشی دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی استان، احمدرضا پرنده معاون مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و مونس استادی کار‌شناس سیاسی فرمانداری اصفهان درخصوص ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان متبوع خود به منظور همکاری در همایش نکات ارزشمندی بیان کردند.

شایان گفتن است: اولین همایش ملی پیشگیری دانش مدار از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه سال جاری با مشارکت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه و معاونت پژوهشی وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار خواهد شد، مهلت ارسال مقالات این همایش ۱۲ بهمن ۹۴ خواهد بود.

20101

کد خبر: 572261

وب گردی

وب گردی