معاون وزیر کشاورزی: واحد اصفهان در بین دانشگاههای کشور در جایگاه خوبی قرار دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در جریان بازدید از پروژه تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، گفت: همیشه تلاش این دانشگاه در جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی زیربنایی در راستای پیشرفت کشور بوده است و هم اکنون شاهد آن هستیم که این واحد دانشگاهی در بین دانشگاههای کشور در جایگاه خاصی قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: ما از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) خاطرات زیادی داریم و دکتر فروغی همواره دیدشان رو به توسعه است.

جوادی با بیان اینکه همیشه تلاش این دانشگاه و دکتر فروغی پیشرفت کشور بوده است، اظهار کرد: هم اکنون شاهد آن هستیم این واحد دانشگاهی در بین دانشگاههای کشور در جایگاه خاصی قرار دارد و البته اگر کارها در جهت حل مشکلات کشور باشد جایگاهش خاص می شود و باید مورد حمایت باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از تلاش های آیت الله هاشمی و همکاران وی برای دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص پروژه ملی بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: این قبیل کارها باید زمان بندی شود و نکته بسیار مهم این است که میزان بذری که در کشور قرار است تولید شود یک دهم بذر وارداتی است که بسیار مهم است و ما بنا داریم این پروژه را مورد حمایت قرار دهیم.

در ادامه این برنامه مهندس قاسمی مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خوشحالیم که امروز در این جلسه حضور داریم از زمانی که در سازمان جهاد کشاورزی حضور یافتیم این طرح و این فرایند را با همکاری و محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) به صورت مشترک آغاز کردیم و در این راستا یک تقسیم کار دو طرفه صورت گرفت که ذکر چند نکته ضروری است. متأسفانه محدودیت منابع آب داریم و نیاز به کشت در فضای بسته و کشت های متراکم داریم و این کار در استان برنامه ریزی شده و به جد دنبال می گردد. پس طبیعی است نیاز به سرمایه گذاری در سطح کار گلخانه ای داریم تا زمانی که مشکل کم آبی مرتفع شود.

قاسمی افزود: این امر همگام با سیاست های اقتصاد مقاومتی است چون متأسفانه سالانه منابع مالی بسیار زیادی صرف واردات این گونه بذرها می گردد و لذا در ضرورت این کار هیچ شکی نیست پس بومی سازی جزیی از سیاست های دولت است، اما نکته دیگر رقابت پذیری است چون مصرف کننده قیمت بذر داخلی و خارجی را مقایسه می کند و به مارک توجهی ندارد.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خواهشی که داریم این است که دوستان دردانشگاه سریعاً گزارش نتایج تولیدات خود را به بخش های تحقیقاتی ما ارسال کنند تا ما نیز به طور کامل مطلع باشیم، هرچند که در این همکاری چندساله بسیار خوب پیش رفته ایم و این افتخار به نام اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) خواهد ماند و آمادگی کامل در راستای اجرایی کردن این طرح را داریم .

دکتر فروغی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز در سخنانی عنوان کرد: تولید بذرهای هیبریدی و گلخانه ای با این کیفیت و استاندارد در کشور برای اولین بار در این دانشگاه صورت گرفته است که مؤسسه امین شرکت تحقیقاتی دکتر گل آبادی و مهندس اقتداری مجری این طرح بوده اند و البته از مختصات این بذرها این است که سازگار با نقاط خشک و نیمه خشک است.

کد خبر: 572281

وب گردی

وب گردی