پوتین و اوباما بر ضرورت تشکیل جبهه گسترده علیه داعش تأکید کردند

پوتین و اوباما در مذاکرات تلفنی خود در خصوص مبارزه با داعش و مساله اوکراین و همچنین آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی و روابط میان ایران و عربستان سعودی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مذاکرات تلفنی خود در خصوص ضرورت تشکیل یک جبهه گسترده برای مبارزه با داعش و ارائه لیست گروه‌های تروریستی تأکید کردند.

دو طرف همچنین بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات میان دولت و مخالفان سوری در ژنو تأکید کردند.

پوتین و اوباما در خصوص مساله شرق اوکراین و همچنین آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی نیز بحث و تبادل‌نظر کردند. در خصوص روابط میان ریاض و تهران دو طرف بر ضرورت کاهش تنش‌ها میان دو طرف تأکید کردند.

در این تماس تلفنی پوتین بر ضرورت اجرای تعهدات کی‌یف در خصوص تفاهم نامه مینسک و اجرای مذاکرات با نمایندگان دونباس و همچنین اجرای اصلاحات در قانون اساسی و ارائه حق تعیین سرنوشت تأکید کرد.

دو طرف بر ضرورت افزایش تماس‌ها میان نمایندگان دو کشور در خصوص بحران اوکراین و دستیابی به راهکار مسالمت آمیز برای حل این بحران تأکید کردند.

پوتین در خصوص سوریه عنوان داشت که نباید در زمینه تهیه لیست گروه‌های تروریستی سیاست یک بام و دو هوا و حمایت از ین گروه تروریستی را در پیش گرفت.

پوتین و اوباما در خصوص آزمایش هسته‌ای کره شمالی تاکید کردندکه در صورت صحت این خبر این اقدام نقض قطعنامه های شورای امنیت به شمار آمده و باید با واکنش بین المللی شدید رو به رو شود.

این تماس تلفنی بنا به درخواست باراک اوباما انجام شد.

10302

کد خبر: 572381

وب گردی

وب گردی