جنگنده‌های ترکیه به مواضع داعش در سوریه و عراق حمله کردند

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور ظرف 48 ساعت گذشته حملاتی را علیه مواضع داعش در عراق و سوریه انجام داده‌اند که به کشته شدن حدود 200 داعشی انجامید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در نشست با سفرای این کشور گفت: عملیات نظامی که علیه داعش در سوریه و عراق صورت گرفت پس از آن رخ داد که ما به اطلاعات تأیید شده درباره دست داشتن داعش در حمله به مسجد سلطان احمد دست یافتیم.

او گفت: نیروهای ترکیه مواضع و مخفی‌گاه‌های داعش در نزدیکی بعشیقه، در شمال شرقی موصل عراق و در طول مرزها با سوریه را هدف قرار دادند و موفق شدند حدود 200 فرد مسلح از جمله مسئولان محلی داعش را از پای درآورند.

اوغلو تأکید کرد: ترکیه با هرگونه تهدیدی که در معرض آن قرار بگیرد مقابله به مثل می‌کند و به جنگ علیه داعش با تمام توان خود و تا زمان رفتن داعشی‌ها از تمامی مناطق مرزی ترکیه ادامه می‌دهد. پاسخ به داعش از طریق بمباران کردن پایگاه‌های این گروه صورت خواهد گرفت و نیروی هوایی در صورت ضرورت وارد عملیات مبارزه با تروریسم خواهند شد.

او درباره حمله به مسجد سلطان احمد گفت: این حمله تفاوتی با حملات به لندن، مادرید و پاریس نداشت. تروریسم وبایی جهانی است که چهره زشت خود را در هر مکانی نمایان می‌کند. ما باید علیه این جنایتکاران بپا خیزیم و با انواع و اشکال تروریسم بجنگیم.

اخیرا در پی حمله انتحاری به مسجد سلطان احمد در شهر استانبول ترکیه چندین گردشگر کشته شدند.

302

کد خبر: 572544

وب گردی

وب گردی