احیای 45 هکتار فضای سبز گردشگری در شمال تهران

با ساماندهی، الحاق و اتصال بوستان ها و اراضی جنگل کاری در دامنه البرز، فضای سبز گردشگری به مساحت بیش از 45 هکتار در شمال تهران احیا می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مجتبی یزدانی شهردار این منطقه در مراسمی که با حضور عزت ا... خانمحمدی فرماندار شمیرانات، امام جماعت و هیات امنای محله امامزاده قاسم (ع) ،معاونان، روسای ادارات، شهرداران نواحی و... برگزار شد با اعلام مطلب فوق گفت: بوستان گلابدره یکی از قطب های گردشگری منطقه است که با اتصال آن به جنگل کاری های آبک و ادامه آن تا باغ وزیری، ملک و... ، منطقه گردشگری به مساحت بیش از 45 هکتار به صورت فضای سبز در ارتفاعات شمالی تهران شکل می‌گیرد.

او گفت: در محدوده محلات امامزاده قاسم، گلابدره و دربند و... بالغ بر 50 میلیارد تومان هزینه جهت تملک باغات انجام شده است که با تلاش همکاران تا پایان امسال 45 هکتار از فضاها احیا و به صورت یکپارچه تبدیل به بوستان و فضای سبز می شود.

یزدانی گفت: با توجه به اقدامات اجرا شده در خصوص تملک باغات و تکمیل سرانه های فضای سبز در این محدوده ، منطقه آمادگی دارد که با همکاری اهالی محل اقدام به تملک دیگر باغات و تبدیل آنها به فضای سبز نماید.

شهردار منطقه یک گفت: در محلات هر پروژه ای که در آن شورایاران ، شهروندان ، شهرداری و سایر ادارات خدمات رسان به صورت هماهنگ با هم تلاش کرده اند، یک زمانبندی طولانی در مدت کمتری به نتیجه رسیده است .

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 1، وی خاطرنشان کرد: ساماندهی ترافیکی اطراف میدان امامزاده قاسم (ع)،تسریع در تکمیل شبکه فاضلاب شهری ، ساماندهی سیستم گرمایشی و سرمایشی حسینیه و ... از دیگر درخواست ها از مدیریت شهری منطقه بود که مورد بررسی قرار گرفت.

20102

کد خبر: 572658

وب گردی

وب گردی