ترفندهای ویژه برای سرقت موتورسیکلت

مردی که با ترفندهای خاص اقدام به سرقت موتورسیکلت می‌کرد، دستگیر شد. واحد آشکار پلیس آگاهی تهران بزرگ ساعت ١٢ روز ١٦ دی حین گشت‌زنی در میدان منیریه، به سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ١٢٥ مشکوک و پس از توقف موتورسیکلت و بررسی ارکان هویتی آن، مشخص شد موتورسیکلت مسروقه است. به‌همین‌دلیل راکب ٣٦ساله موتور به نام ایرج بازداشت شد و در اختیار اداره هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز و به نقل از شرق در شرایطی که «ایرج» در اظهارات اولیه بیان کرده بود سرقت موتورسیکلت را به شیوه عادی انجام داده، اما مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی، ضمن شناسایی ایرج، بیان ‌کرد وی با عنوان مأمور پلیس آگاهی، ابتدا اعتماد او را جلب و درنهایت موتور را سرقت کرده است.
مال‌باخته درباره نحوه سرقت موتورسیکلتش به کارآگاهان گفت: «در ایستگاه مترو ١٥ خرداد منتظر مسافر ایستاده بودم که متهم موتور را به مقصد بیمارستان میلاد کرایه کرد و این شخص در بین راه خود را مأمور پلیس آگاهی معرفی کرد و حتی کارت شناسایی خود را نیز نشان داد.
او مدعی شد برای تهیه گزارش از یک متهم به بیمارستان می‌رود و به این بهانه زمانی‌که به مقابل درِ اورژانس بیمارستان رسیدیم، چند برگه را با عنوان پرونده به من تحویل داد و از من خواهش کرد تا آنها را به دست یکی از همکارانش در داخل بیمارستان برسانم من نیز به قصد همکاری با پلیس، از موتور پیاده شدم و پس از گرفتن پرونده به طرف اورژانس بیمارستان حرکت کردم که در همین زمان، این شخص موتورسیکلت مرا سرقت کرد و از محل
متواری شد».
با توجه به شیوه و شگرد سرقت موتورسیکلت و شناسایی متهم به‌عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار با چهار فقره دستگیری، بررسی سرقت‌های مشابه در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و آنها موفق به شناسایی یکی دیگر از شکات پرونده شدند که متهم به شیوه بی‌هوشی اقدام به سرقت موتورسیکلت از وی کرده بود. شاکی جدید پس از حضور در پلیس آگاهی، ضمن شناسایی متهم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ایستگاه مترو گلوبندک منتظر مسافر ایستاده بودم که متهم به‌عنوان مسافر سوار موتور شد.
هنوز مسافت زیادی را نرفته بودم که ناگهان در پهلوی خود احساس درد شدیدی کردم و متوجه شدم متهم از پشت‌سر یک سرنگ را وارد بدنم کرده، چند ثانیه بیشتر طول نکشید که بی‌هوش شدم و زمانی‌که به هوش آمدم خودم را در بیمارستان دیدم. در بیمارستان گفته شد ١٠ روز بی‌هوش بودم. سرهنگ کارآگاه صفدر جان‌پرور، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه‌به شناسایی متهم از سوی تعدادی از شکات پرونده و به منظور شناسایی سایر جرائم ارتکابی و شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی سرپرست دادسرای ویژه سرقت (دادسرای ٣٤ تهران) صادر شده است و از همه شکات و مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این اداره واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. پلیس همچنین دراین‌باره هشدار داد: هنگام پیاده‌شدن از وسایط نقلیه شخصی، به هیچ عنوان آنها را به صورت «موتور روشن» یا «همراه با سوئیچ» رها نکنید یا به امانت در اختیار افراد غریبه قرار ندهید.

105105

کد خبر: 572740

وب گردی

وب گردی