حمایت 400 چهره فرهنگی و هنری از دست‌فروشان مترو

جمعی از اهالی سینما، تئاتر، تجسمی، ادبیات، فلسفه، رسانه و فعالان اجتماعی در بیانیه‌ای حمایت خود را از دست‌فروشان مترو اعلام کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه شرق در میان امضاکنندگان این بیانیه که شمار آنها به بیش از ٤٠٠ نفر می‌رسد، اسامی چهره‌های سرشناسی چون ناصر تقوایی، لیلی گلستان، سیدعلی صالحی، حافظ موسوی، فرزانه طاهری، فریبر رئیس‌دانا، ناصر زرافشان، محسن حکیمی، حسن مرتضوی، عباس مخبر، اکبر معصوم‌بیگی، حسینعلی نوذری، احمد پوری، شادی قدیریان، باربد گلشیری، ژینوس تقی‌زاده، سحر سلحشور، مهرداد اسکویی و بسیاری چهره‌های فعال و سرشناس دیگر به چشم می‌خورد. در متن این بیانیه آمده است: «دست‌فروشان مترو غریبه نیستند. آنها دوست ما، همشهری ما، همسایه ما هستند. قصدشان آزار ما نیست، هرگز این نبوده است. تنها شرایط ناگوار اقتصادی دست‌‌فروشی را به‌عنوان یک گزینه و گاه تنها گزینه پیش‌روی آنها گذاشته است».
در ادامه می‌خوانیم: «درعین‌حال، تا آنجا که به مترو تهران مربوط می‌شود، مشکل نه حضورِ دست‌فروشان، که کمبودِ آشکار قطار و ازدحام فوق‌العاده مسافران در ساعات پرتردد است که شرایطی سخت را داخل واگن‌ها رقم می‌زند. نیز این نکته را نباید از یاد برد که شهرداری تهران در روزگاری برای برخورد با دست‌فروشان مترو به حضور پلیس متوسل می‌شود و تبلیغات گسترده‌ای دراین‌باره به راه می‌اندازد که از آلود‌گی هوا گرفته تا معضلاتِ ترافیکی، جایی برای سلامت و آرامشِ همشهریان باقی نگذاشته است.ما نویسند‌گان و امضاکننده گان این بیانیه، چنان‌که تأکید شد، خطر را جایی دیگر می‌بینیم و تهدید را به‌شکلی دیگر و ملموس‌تر احساس می‌کنیم. دست‌‌فروشان مترو نیز در کنار ما در معرض این خطر و تهدید هستند. حمایتِ ما از آنها حمایتِ ما از حیاتِ فردی و اجتماعی تک‌تکِ همشهریان است».

502502

کد خبر: 572792

وب گردی

وب گردی