دلالان برنج ۱۵ هزار تومانی به بازار عرضه می‌کنند/ برنج مرغوب ایرانی ۸ هزار تومان است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با انتقاد از عرضه برنج ۱۵ هزار تومانی در بازار، گفت: دولت باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار از ادامه فعالیت دلالان و سودجویان که به ضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده است جلوگیری کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فودنا، عباس رجائی ،با انتقاد از عرضه برنج 15 هزار تومانی در بازار، گفت: درحال حاضر بهترین و مرغوب‌ترین نوع محصول برنج با قیمتی در حدود 8 هزار و 500 تومان در بازار عرضه می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه عرضه برنج 15 هزار تومانی و ارقامی نزدیک به این قیمت نتیجه فعالیت دلالان در بازار است،افزود: دولت باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار از ادامه فعالیت دلالان و سودجویان که به ضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده است جلوگیری کند.

او با تاکید بر اینکه کمبود برنج در بازار نمی‌تواند به اوج‌گیری قیمت آن تا 15 هزار تومان نیز منجر شود، گفت: هر چند سالانه بین 500 هزار تا یک‌میلیون تن کمبود برنج در کشور داریم، اما این مهر تاییدی بر افزایش بی‌سابقه قیمت این محصوب نیست.

واردات برنج در شرایطی خاص و برای کنترل بازار صورت می‌گیرد

این نماینده مردم در مجلس نهم،با بیان اینکه واردات برنج در شرایطی خاص و برای کنترل بازار صورت می‌گیرد، گفت: تمام تلاش‌ها در راستای واردات برنج برای تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باید باشد.

او گفت: واردات برنج هرساله در زمانی خارج از فصل برداشت این محصول برای جلوگیری از آسیب به تولید داخل انجام می‌شود،از این رو هیچ توجیه منطقی برای عرضه برنج 15 هزار تومانی قابل پذیرش نیست.

رجائی با تاکید بر اینکه توجه به تولید ملی برای مقابله با خروج ارز ضروری است، گفت: در حال حاضر ما امکان تولید برنج بیشتر در کشور را داریم و باید با توجه به ظرفیت‌های موجود و حمایت از کشاورز زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه را فراهم کنیم.

عوارض 500 تومانی برای هر کیلو برنج وارداتی

او با اشاره به عوارض در نظر گرفته شده برای برنج وارداتی، گفت: در نظرگرفتن عوارض 500 تومانی برای هر کیلو برنج وارداتی اقدام مثبتی است که می‌تواند رغبت برای واردات بیش از نیاز را از بین ببرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با افزایش تولید درکشور در نتیجه به صرفه نبودن واردات به سمت اقتصادی پویا حرکت خواهیم کرد.

401102

کد خبر: 572817

وب گردی

وب گردی