تهرانی‌ها، بی‌تفاوت‌ترین شهروندان به بیمه "حوادث"

بیمه حوادث در کشور ما آنطور که باید نهادینه نشده و برابر آخرین آمارها تنها 4 میلیون از 20 میلیون واحد مسکونی کشورمان تحت پوشش بیمه حوادث هستند. در این بین گرچه عوامل متعددی دخیل است، اما استان‌هایی که خطرپذیری بالایی در برابر حوادث طبیعی دارند، کمترین استقبال را از بیمه حوادث داشته‌اند که در این زمینه معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور تهرانی‌ها را بی‌تفاوت‌ترین شهروندان به بیمه "حوادث" عنوان کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مهندس محمدفرید لطیفی درباره استقبال از بیمه حوادث در کشور گفت: موضوع بیمه‌ها امری است که باید جدی گرفته شده و هر یک از مالکان ساختمان‌ها با پرداخت مبلغ اندکی نسبت به بیمه حوادث واحدهای مسکونی خود اقدام کنند چراکه این اقدام در صورت بروز حوادث مختلف امکان پرداخت خسارت را راحت‌تر کرده و از سوی دیگر نحوه جبران آن نیز به مراتب سریع‌ترشده و بار هزینه‌ای نیز از دوش دولت به بیمه‌ها منتقل خواهد شد.

او با بیان اینکه این شرایط سبب رونق صنعت بیمه و در عین حال ارتقای ایمنی ساختمان‌ها و ساخت و سازها می‌شود، گفت: متاسفانه علی‌رغم فواید متعددی که بیمه حوادث برای واحدهای مسکونی دارد از 20 میلیون واحد مسکونی در کشور تنها 2 میلیون واحد مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث در آمده و بیش از 16 واحد مسکونی در کشور همچنان فاقد بیمه است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران با اعتباری که چندی پیش به کمیته امداد ارائه کرد، دو میلیون واحد مسکونی مددجویان را تحت پوشش بیمه در آورد، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای سهولت استفاده از بیمه حوادث و ایجاد فضای رقابتی برای بیمه‌ها هستیم و پیشنهاداتی نیز در این زمینه به وزارت کشور و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها داده‌ایم.

لطیفی درباره استان‌هایی که بیشترین و کمترین استقبال را از بیمه حوادث کرده‌اند، گفت: استان گلستان در بین استان‌های کشور بیشترین استقبال را از بیمه حوادث داشته است و پس از آن شهرستان‌هایی که در چند سال اخیر خطری چون زلزله و سیل را تجربه کرده‌اند، ساکنانش بیشتر به بیمه حوادث منازل خود تمایل داشته‌اند اما متاسفانه در این بین تهران رتبه آخر را در استقبال از بیمه حوادث داشته است.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این در حالی است که تهران علاوه بر موقعیت استراتژی که دارد در میان استان‌های کشور خطر پذیری بالایی نیز در برابر حوادثی چون زلزله داشته است و از این رو لازم است تهرانی‌ها توجه بیشتری به بیمه حوادث ساختمان‌های خود داشته باشند.

20102

کد خبر: 572902

وب گردی

وب گردی