لزوم معرفی محصولات دانش بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه فن بازار علمی ایران

دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظفند مانند طرح ساها، محصولات شرکت های دانش بنیان خود را در سامانه فن بازار ملی ایران (آزاد اکسپو) معرفی و عرضه کنند.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه هیات امنای استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، سید حکمت الله هاشمی پور نماینده رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، حسین فیاض بخش نمایندده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیات امنای استان کهگیلویه و بویراحمد و سایر اعضا هیات امنا برگزار شد.

دکتر میرزاده با اشاره به جلب کمک های مردمی توسط مسئولان واحدها، بیان کرد: از آنجایی که موضوع جلب مشارکت های مردمی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تاکید شده، مناسب است تا در بودجه استان ها ردیفی برای این موضوع نیز در نظر گرفته شود.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های این استان در راستای تولید محصولات دانش بنیان به مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در اقتصاد مقاومتی دانش بنیان اشاره کرد و افزود:در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به راه اندازی سامانه فن بازار ملی ایران(Azad EXPO ) کرده که در این سامانه محصولات شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

دکتر میرزاده تاکید کرد: تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظفند مانند طرح ساها، محصولات شرکت های دانش بنیان خود را در سامانه آزاد اکسپو معرفی و عرضه کنند.

وی روسای واحدهای مراکز استان ها را مسئول حسن اجرای این دستور دانست.

گزارش عملکرد استان کهگیلویه و بویر احمد

در ابتدای این جلسه دکتر علی آل بویه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان به ارائه گزارشی در مورد وضعیت واحدهای این استان پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد کل دانشجویان استان18517 نفر است که 2هزار و 201 نفر در مقطع کاردانی 10 هزار و 14 نفر در مقطع کارشناسی، 6 هزار و 342 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 237 نفر در مقطع دکتری مشغول تحصیلند.

وی درباره تعداد کل اعضای هیأت علمی استان گفت: در این استان 276 نفر عضو هیات علمی وجود دارد که 272 تمام وقت، 4 نفر نیمه وقت و460 حق التدریس هستند.

دکتر آل بویه همچنین درباره نسبت استاد به دانشجو در واحدهای این استان گفت: نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو(همگن) یک به 43 است که در فراخوان دوم سال جاری برای جذب 37 نفر عضو هیات علمی اعلام درخواست کرده ایم.

وی درباره پروژه های عمرانی در دست احداث و درصد پیشرفت در این استان گفت: در پردیس واحد یاسوج پروژه های عمرانی دانشکده فنی و مهندسی با 52درصد پیشرفت، خوابگاه خواهران 83.5

درصد پیشرفت، خوابگاه برادران 65 درصد پیشرفت، دانشکده حقوق با 74 درصد پیشرفت و سالن ورزشی با 40 درصد پیشرفت در دست احداث اند.

آل بویه ادامه داد: پارکینگ دانشجویی پردیس واحد یاسوج، دانشکده علوم پایه پردیس واحد یاسوج از پروژه های عمرانی آماده افتتاح به شمار می روند. وی همچنین به ارائه گزارشی در خصوص اجرای طرح ساها و شفا در این استان پرداخت.

در این جلسه پس از بجث و بررسی بودجه استان از حیث درآمد-هزینه 84 میلیارد تومان و از حیث منابع-مصارف 106 میلیارد تومان با پیش بینی 19 هزار دانشجو برای سال 95 به تصویب اعضا رسید.

در این جلسه با موافقت اعضا مقرر شد شهریه متغیر سال 95 نسبت به سال 94 حداکثر 15 افزایش یابد. همچنین واگذاری اختیار تصویب طرح های دانش بنیان در شورای اقتصاد دانش بنیان استان و اختصاص بخشی از شهرک های شفا به مسکن کارکنان و اعضای هیات علمی از دیگر مصوبات این جلسه به شمار می رود.

20101

کد خبر: 572904

وب گردی

وب گردی