وزیر بهداشت:امیدواریم در پسا تحریم مجهزتر از گذشته از مردم مراقبت شود/تقلب در غذا و دارو، راهزنی است

وزیر بهداشت، هر نوع تقلب در حوزه غذا و دارو را راهزنی خواند و گفت: در دنیای امروز این کار زشت‌ترین کار است؛ چراکه مردم بابت آن، اعتماد و پول پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش کشوری آزمایشگاه‌های برتر با تاکید بر اینکه بسیاری از اقدامات حوزه سلامت باید برون‌سپاری شود، افزود: وظیفه ما نظارت و ارزیابی کیفیت کاری است که به عنوان خرید خدمت انجام می‌شود. باید تلاش زیادی را انجام دهیم که سرمایه‌گذاری در این بخش منطقی باشد و کیفیت نیز روز به روز ارتقا پیدا کند.

او ادامه داد: ما باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری در اندازه‌گیری سموم و باقی مواد مثل تراریخته‌ها را تعریف کنیم. ما در این بخش شاهد امکانات کم و حضور کمرنگ بخش خصوصی هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و ایجاد احساس امنیت در کشور گفت: رسانه‌ها در کنار اطلاع‌رسانی و ایجاد اضطراب در جامعه، نشان دهند که حجم وسیعی از کار برای مراقبت از سلامت مردم انجام می‌شود. گاهی می‌بینید که فضای کشور برای آلودگی برنج یا یکی دیگر از غلات چند ماه درگیر التهاب می‌شود، اما ای کاش هدف از آن دفاع از مردم و حقوق شهروندی باشد. بیشتر این موارد مربوط به تسویه‌ حساب‌های شخصی، سیاسی و اقتصادی است.

هاشمی افزود: مشکلات ما کم نیست. برخی که آنجا باید حضور داشته باشند، کمرنگ هستند؛ ولی در بعضی از موضوعاتی که با یکدیگر دعوا دارند، مردم را بهانه می‌کنند. مردم باید احساس کنند که متولیان به کیفیت غذا دارو و تجهیزات پزشکی آنها توجه دارند.

او با تاکید بر اینکه جامعه ما بیش از گذشته نیاز به آرامش دارد، ادامه داد: این حق مردم نیست که هر روز با اعصاب و روان آنها بازی شود. مجموعه اطلاعاتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، به جای اینکه امیدبخش باشد، یاس‌آور است. این مسیر برای کشوری که در سه دهه گذشته دچار تحریم بوده و بنا دارد مسیر رشد را در پیش بگیرد، مسیر خوبی نیست. به خاطر کشور، مردم و آیندگان تا می‌توانند باید امید ببخشند.

هاشمی در ادامه با اشاره به آخرین روز تحریم در کشور، گفت: این روزها برای کشور سرنوشت‌ساز است. امیدواریم امشب موضوع تحریم‌ها برداشته شود. افراد زیادی در این زمینه سختی کشیده‌اند. باید فضایی را در کشور، منطقه و جامعه بین‌المللی ایجاد کرد که همه مشاهده کنند فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شده است. همه کسانی که در این مسیر حرکت می‌کنند، خیرخواه مردم و جامعه هستند.

او با بیان اینکه امیدواریم بعد از تحریم‌ها بهانه‌ای برای مراقبت نکردن از مردم باقی نماند، ادامه داد: امیدوایم تست‌های سریع و امکانات تخصصی سازمان غذا و دارو بیشتر در اختیار قرار گیرد. ما با برخی از کشورهای پیشرفته فاصله زیادی داریم، اگر در چند آزمایشگاه امکاناتی وجود دارد، به این معنی نیست که در سراسر کشور نظارت قوی و جامعی وجود داشته باشد. حتما باید از دانش بشری در نهایت آن استفاده کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سودجویی یکی از غرایض زشتی است که در نهاد بشر وجود دارد، افزود: کسانی که می‌توانند این تقلبات را کشف کنند، این کار را انجام دهند. امیدواریم در پسا تحریم مجهزتر از گذشته از مردم مراقبت شود و سازمان غذا و دارو نیز از راه‌های مختلف از حقوق مردم حمایت کند.

هاشمی تقلب در مسائل غذا و دارو را راهزنی خواند و گفت: در دنیای امروز این کار زشت‌ترین کار است. چراکه مردم اعتماد و پول پرداخت می‌کنند.

20106

کد خبر: 572909

وب گردی

وب گردی