دمیرتاش خواستار عذرخواهی عاملان انفجار اخیر دیاربکر شد

با وجود ادعاهای دولت آنکارا، رئیس حزب دموکراتیک خلق ترکیه گفت: هنوز مشخص نیست که چه کسانی حملات اخیر را علیه پاسگاه‌های پلیس در دیاربکر انجام داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته روزنامه تودی زمان، صلاح‌الدین دمیرتاش، رئیس حزب دموکراتیک خلق ترکیه، حامی کردها، در ادامه از عاملان انفجار شامگاه روز چهارشنبه خواست که از مردم عذرخواهی کنند.

دمیرتاش گفت: غیرممکن است که بتوان میان کشته‌شدگان تبعیض قائل شد. آیا کودکان و غیر نظامیان کشته شده در منطقه چنار متفاوت از غیرنظامیان کشته شده در مناطق سور و جیزره هستند؟ ما نمی‌توانیم چنین تفاوتی قائل شویم و هر کسی که این تبعیض را قائل شود، نمی‌تواند نام خود را انسان بگذارد.

به دنبال وقوع انفجار، اصابت یک راکت و بمب‌های آتش‌زا به پاسگاه‌های پلیس در استان دیاربکر در جنوب شرق ترکیه دست‌کم پنج تن کشته و 39 تن دیگر زخمی شدند. به گزارش ایسنا، این انفجار که اواخر چهارشنبه با استفاده از یک خودروی بمب‌گذاری شده صورت گرفت باعث شد تا چند ساختمان مسکونی در اطراف محل وقوع انفجار فرو بریزد. یک پاسگاه پلیس دیگر نیز در شهر مدیات در استان ماردین هدف اصابت خمپاره قرار گرفت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است اما دولت آنکارا شبه نظامیان پ.ک.ک را مقصر این حملات می‌داند.

301301

کد خبر: 572926

وب گردی

وب گردی