کیوان ساکت :از نگاه داوران جوان لذت می برم

کیوان ساکت می گوید: چه اشکالی دارد این داوران جوان و با سابقه سر میز داوری هم بنشینند و نظر خودشان را درمورد آثار منتخب موسیقی بیان کنند؟ من از نگرش این داوران جوان به موسیقی واز نگاهشان به هنر موسیقی ایران و کشورهای دیگر لذت می برم .

کیوان ساکت در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درخصوص حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: یک سری کارها در جشنواره اجرا می شود که تقریبا من هیچ کدام را اجرا نکرده ام .هدف ما این است که یک ارکستر با حضورتقریبا چهل نوازنده را با ترکیب ارکسترملی پیش ببریم و فکر می کنم اجرای این بارحرف نو و تازه ای را برای علاقه مندان به موسیقی ملی و ایرانی داشته باشد.

او در زمینه چشم انداز موسیقی سنتی ادامه داد : موسیقی ایران را موسیقی سنتی نمی دانم؛ واژه ی سنتی را نباید برای موسیقی ما به کار برد بلکه باید واژه موسیقی ملی را برای این موسیقی شایسته و بایسته است.همچنین با توجه به افزایش علاقه مندی در بین جوان ها و نسل جدید، می توانیم امیدوار باشیم که موسیقی ملی ایران دوران دشوار و سختی را که دارد پشت سر گذاشته وبه پشتوانه هنرمندان متعهد و دلسوخته و با تجربه این موسیقی به ساحل امنی برسد که شایسته ان است. وما بتوانیم شاهد حضور پرمایه هنرمندان بزرگی درعرصه موسیقی کشورمان باشیم.

ساکت در خصوص کمتر بودن خلاقیت موسیقی سنتی نسبت به موسیقی پاپ گفت: عقیده من چنین نیست. زیرا اگر شما به سابقه موسیقی سنتی و پاپ نگاه کنید، تغییر وتحولاتی که در موسیقی ایران رخ داده را در زمینه رنگ آمیزی صداها و آهنگسازی و نوازندگی به مراتب بیشتر ازموسیقی پاپ و انواع دیگر موسیقی موجود در ایران درک خواهید دید. به همین دلیل نمی توانیم آنها را با هم مقایسه کنیم. به نظر من موسیقی ایران اگرمجال پیدا کند، می تواند رشد خیلی خوبی داشته باشد وموثرترواقع شود.

او درباره چگونگی انتخاب داورهای جوان در جشنواره فجر افزود: افراد جوانی مانند آقای نوید دهقان ،علی پژوهشگر، آزاد میرزاپور، بهزاد بابایی و ... که به عنوان داور انتخاب شده ودر کنار همدیگر کار می کنیم، همگی نوازنده هایی هستند که آثارخوبی تولید کرده اند. چه اشکالی دارد این داوران جوان و با سابقه سر میز داوری هم بنشینند و نظر خودشان را درمورد آثار منتخب موسیقی بیان کنند؟ من از نگرش این هنرمندان جوان به موسیقی واز نگاهشان به هنر موسیقی ایران و کشورهای دیگر لذت می برم . نگاه آنها به موسیقی امروز می تواند زمینه ساز تحولات اینده باشد بنابراین حضور این جوانها در کنار اساتید پیشکسوت می تواند یک داوری خردمندانه ،بی طرف و منصفانه ای باشد که کمترمورد اعتراض دیگران قرارگیرد.به اعتقاد من این روش داوری بسیار مناسب و برگزیده است.

ساکت درباره چگونگی برگزاری کنسرت ها و نحوه ارائه آلبوم خود گفت : من بر روی چندین آلبوم به صورت همزمان کارمی کنم. کتاب مهمی را در زمینه موسیقی ایران به نام« گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران» تالیف کرده ام و تعدادی کنسرت در داخل و خارج از کشور خواهم داشت که به محض قطعی شدن زمان آنها، در رسانه ها اعلام می کنم.

504502

کد خبر: 572976

وب گردی

وب گردی