دو تکواندوکار ایرانی در المپیک آزمایشی 2016 ریو حاضر شدند

تاریخ برگزاری مسابقات تکواندو در المپیک آزمایشی ریودوژانیرو مشخص شد که تیم ملی تکواندوی کشورمان در گروه مردان با 2 هوگوپوش به مصاف رقبایش می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، مسابقات آزمایشی المپیک برزیل 2016 در رشته تکواندو طی روزهای اول و دوم اسفندماه به میزبانی شهر «ریودوژانیرو» و در پارک المپیک «کاریوکا» برگزار می شود که در این رویداد آزمایشی از 16 کشور برتر رنکینگ نوامبر 2015 دعوت شده است.

این رقابت‌ها در دو وزن 58- و 80+ کیلوگرم مردان و 49- و 57- کیلوگرم زنان انجام می شود که باتوجه به رنکینگ نمایندگان کشورمان، ایران می‌تواند در دو وزن اول و چهارم مردان نماینده داشته باشد.

باتوجه به اینکه سهمیه حضور در این رقابت‌ها به کشور تعلق گرفته است، انتخاب نفرات اعزامی به این مسابقات برعهده کادرفنی هر کشور است که با اعلام بیژن مقانلو، سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان، آرمین هادی پور در وزن 58- کیلوگرم (وزن اول المپیکی) و امید عمیدی در وزن 80+ کیلوگرم (وزن چهارم المپیکی) نمایندگان کشورمان خواهند بود.

بیژن مقانلو، در خصوص انتخاب این دو تکواندوکار و عدم اعزام بازیکنان المپیکی‌مان گفت: «باتوجه به اینکه بازیکنان المپیکی ما در این وزن (عاشورزاده و مردانی) دو سال پرفشار را پشت سر گذاشته اند، تصمیم بر این شد تا به این نفرات استراحت بدهیم و این ورزشکاران در این مدت مشغول به مداوا و آسیب‌های کهنه‌شان شوند. ضمن اینکه این رقابت‌ها G1 است و نفرات دوم ما (هادی پور و عمیدی) در دو وزن 58- و 80+ کیلوگرم که فاصله امتیازی چندانی با حریفانشان در رنکینگ ندارند، با کسب امتیاز این رقابت‌ها می‌توانند به جمع 20 تکواندوکار برتر رنکینگ اوزان خودشان برسند و پشتوانه خوبی برای نفرات المپیکی ما باشند.»

مسابقات المپیک آزمایشی در رشته تکواندو، G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 6 و 3.6 امتیاز در راستای افزایش امتیازات رنکینگ المپیک تعلق می‌گیرد. این مسابقات با هوگوی Daedo برگزار خواهد شد.

گفتنی است با قانون فدراسیون جهانی تکواندو، کشورهایی که از طریق رنکینگ المپیکی موفق به کسب سهمیه شده‌اند، فرصت دارند در بین ماه‌های دسامبر 2015 تا ماه ژوئن 2016 ورزشکاران دیگرشان را به جایگاه بیستم رنکینگ المپیک برسانند تا در صورت نیاز بتوانند نفر دوم را جایگزین نفر اول و المپیکی کنند.
تیم ملی تکواندوی کشورمان در وزن 58- کیلوگرم، آرمین هادی پور را بعنوان نفر دوم در اختیار دارد که این ورزشکار، هم اکنون (ژانویه 2016) با 106/29 امتیاز در جایگاه 25 قرار دارد و با نفر بیستم رنکینگ المپیکی این وزن تنها 6 امتیاز تفاوت دارد و در وزن 80+ کیلوگرم، امید عمیدی با 136/48 امتیاز، بیست و یکم است و با کسب 4 امتیاز دیگر، به جمع 20 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی سنگین‌وزن ملحق می‌شود.

تیم ملی تکواندوی کشورمان در سه وزن 58-، 80- و 80+ کیلوگرم توسط فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی موفق به کسب سهمیه المپیک ریو 2016 شده است.

604/602

کد خبر: 573070

وب گردی

وب گردی