سن تعامل افراد درفضای مجازی به شدت کاهش پیدا کرده است/  بیش از 80 درصد  دانش آموزان  درگیر فضای مجازی هستند

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان امروز در موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان برگزار شد.

نیوشا یعقوبی -ایسکانیوز: مهمانان این برنامه اسفندیار چهاربند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و حجت الاسلام و المسلمین آقامیری؛ مدیرعامل موسسه تبیان بودند.
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری بااشاره به فعالیت های موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت: فعالیت موسسه تبیان در جهت پالایش ،تطهیر و سالم کردن فضای مجازی است. بابررسی این فعالیت ها و بازنگری آنها،به این نتیجه رسیدیم تا با آموزش پرورش تهران همکاری داشته باشیم.
او ادامه داد: موسسه تبیان با 14 سال سابقه فعالیت، خوش درخشید به طوری که برای همه کاربران در هر صنف و سنی از فرزندی که تازه به دنیا آمده گرفته تا دانش آموزان ،دانشگاهیان و افراد مسن جامعه بخش هایی در نظر گرفته شده است.
او افزود: بخش قابل توجهی در حدود 40 هزار محتوای دقیق و قابل اعتماد علمی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

اقامیری گفت:در جهان امرور جهالت نوین اتفاق افتاده است افراد در انبوه اطلاعات مفید و غیر مفید گم می شوند و نمی دانند کدام را یاد بگیرند.

در این مراسم مدیر کل آموزش پرورش شهر تهران بااشاره به فعالیت سازمان آموزش پرورش با موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان گفت: موسسه تبیان از موسسه های معتبر و خوش نام و فراگیر در فضای مجازی است و میتواند نقطه اتکایی برای حرکت های بعدی باشد. در حدود یک میلیون 80 هزار دانش آموز در تهران وجود دارند که بیش از 80 درصد آنها درگیر فضای مجازی هستند.سن تعامل افراد با فضای مجازی به شدت کاهش پیدا کرده است تا حدی که برخی از کاربران فضای مجازی افراد زیر 5 سال هستند و ما باید مصونیت لازم دراین فضا را ایجاد کنیم.
اسفندیار چهاربند ادامه داد : باید یک حرکت جهادی اتفاق بیفتد تا متولی تربیت فرزندانمان باشیم زیرا دشمن نیز صراحتا اعلام کرده هدف اصلی من نفت خام نیست بلکه مردم منطقه است.آنها از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند تا بتوانند بر افکار کودکان و جوانان خاورمیانه تاثیر بگذارند.
او تاکید کرد: این یک تهدید بزرگ است زیرا اگر ما نسل خود را از دست دهیم، نمیتوانیم ارزش های خود را حفظ کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: ما در استفاده از فضای مجازی با سه مقوله دانش،مهارت و فرهنگ روبرو هستیم که در مجموع به آنها سواد فضای مجازی گفته میشود.برخی از افراد فاقد این سواد هستند و باید اموزش این موارد را در دوره ابتدایی و سنین پایین شروع کنیم تا کودکان بتوانند با حفظ معیارهای اخلاقی خود،حضور پررنگی در فضای مجازی داشته باشند و صرفا مصرف کننده نباشند.

چهار بند تاکید کرد: ما به دنبال کشف استعداد ها و شکوفا کردن آنها در فضای مجازی هستیم.

او بااشاره به تولید محتوا و طرح ملی هنر و خلاقیت افزود: هنر بستر خلاقیت است که متاسفانه به دلیل ساز و کاری که برای ورود افراد در دانشگاه در نظرگرفته شده، به هنر و فرهنگ توجه کمتری شده است. ما آماده ایم با تمامی ساز و کارهایی که در اختیارداریم ،در قالب کارگروهی با موسسه تبیان و امضای این تفاهم نامه بتوانیم نتیجه مطلوبی داشته باشیم و دانش آموزان نیز بتوانند از ثمرات این تفاهم نامه بهرمند شوند.

20106

کد خبر: 573116

وب گردی

وب گردی