ظریف: برداشتن تحریم ها باید به دقت عملی شود

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار رئیس مجلس لوکزامبورگ با اشاره به اجرائی شدن برجام ابراز امیدواری کرد: موضوع برداشتن تحریم ها بطور دقیق جنبه عملی به خود بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدجواد ظریف در دیدار هارس دی بارتلنو رئیس مجلس لوکزامبورگ به روابط دو کشور در حوزه های دو جانبه و همکاری های منطقه ای اشاره و بر ضرورت تعمیق این مناسبات تاکید کرد.
ظریف همچنین خواستار همکاری دو کشور در پروژه های مشترک شد.
وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به بحران سوریه گفت: بحران سوریه تنها از طریق سیاسی و مسالمت آمیز قابل حل و فصل است و جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دیگران نمی خواهد کشورهایی که قادر به کمک برای حل مسالمت آمیز این موضوع هستند از روند صلح سوریه کنار گذاشته شوند.
رئیس مجلس لوکزامبورگ که در راس هیاتی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده نیز با ابراز خرسندی از این سفر، روابط خوب دو کشور در همه حوزه ها را خواستار شد.
وی اضافه کرد: فرصت های جدیدی برای همکاری ها در زمینه های مالی و اقتصادی بین دو کشور فراهم شده و منافع مشترک دو کشور با همکاری در عرصه های جدید تامین خواهد شد.
رئیس مجلس لوکزامبورگ همچنین جنبه های انسانی و کمک های انساندوستانه در خصوص بحران های کنونی منطقه را مورد تبادل نظر قرار داد.

201/201

کد خبر: 573289

وب گردی

وب گردی