درخواست مالکی  برای افزایش حمایت آمریکا و جهان از عراق

رئیس ائتلاف دولت قانون در دیدار با سفیر آمریکا در عراق، افزایش حمایت آمریکا و حمایت‌های بین المللی از کشورش را خواستار شده و تاکید کرد که شرایط برای بازسازی مناطق آزاد شده مناسب است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، دفتر نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر پیشین عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مالکی روز یکشنبه در دفتر خود میزبان استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق بود. در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفت و درباره تلاش‌های انجام شده در زمینه مبارزه با تروریسم و پیروزی‌هایی که نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی در استان الانبار به دست‌آورده‌اند، گفتگو شد.

طبق این بیانیه، مالکی در دیدار با جونز اظهار داشت: عراقی‌ها با همبستگی و صبرشان می‌توانند گروه تروریستی داعش را در تمامی جبهه‌های عملیاتی به ویژه استان‌های صلاح الدین و الانبار شکست دهند.

وی تاکید کرد: شرایط برای آغاز دوباره بازسازی در مناطق آزاد شده و آماده‌سازی آنها برای بازگشت خانواده‌های کوچ کرده، مناسب است.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با اشاره به پیامدهای منفی ناشی از بحران اقتصادی عراق که به دلیل کاهش قیمت نفت به وجود آمده و تاثیرات آن بر اقداماتی که در راستای نابودی تروریسم و بازگشت آوارگان انجام می‌شود، افزایش حمایت آمریکا و حمایت‌های بین المللی از عراق و نیز مشارکت در برنامه‌های مربوط به بازگرداندن آوارگان و مهاجران کل کشور را خواستار شد.

سفیر آمریکا در عراق نیز در این دیدار ضمن تبریک پیروزی‌هایی که نیروهای دولتی و داوطلبان مردمی در نبرد با داعش محقق کرده‌اند، بر حمایت واشنگتن از عراق در تمامی زمینه‌ها به ویژه مبارزه با تروریسم و استمرار کمک‌های ضروری به آوارگان عراقی تاکید کرد.

301301

کد خبر: 573410

وب گردی

وب گردی