درمان قطعی برای رفع تیرگی چشم وجود ندارد/عوامل تشدید کننده تیرگی اطراف چشم را بشناسید

یک متخصص پوست گفت: کم خونی، کمبود آهن، کم کاری تیروئید، مشکلات عصبی و روحی، کمبود خواب و خواب پریشان تیرگی اطراف چشم را تشدید می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، عبدالرضا عرفانی با بیان اینکه علت اصلی تیرگی اطراف چشم عوامل ژنتیکی است، گفت: علاوه بر ژنتیک، نازکی پوست این ناحیه سیاهی موجب می‌شود که سیاهی اطراف چشم بیشتر دیده شود.

او با بیان اینکه ممکن است به مرور زمان تیرگی اطراف چشم تیره‌تر و حتی بیشتر شود؛ به گونه‌ای که به پوست دو طرف صورت نیز منتقل شود، اضافه کرد: معمولا پزشکان با تشخیص اینکه علت تیرگی اکتسابی یا ژنتیکی است، دارو تجویز می‌کنند.

عرفانی با اشاره به اینکه از طریق روش PRP و حتی تزریق چربی می‌توان پوست اطراف چشم را تقویت کرد، گفت: با تقویت پوست اطراف چشم تیرگی آن کمتر می‌شود، اما از بین نمی‌رود در نتیجه تیرگی کمتر دیده می‌شود.

او با تاکید بر اینکه درمان صد درصدی تیرگی اطراف چشم امکان پذیر نیست، تاکید کرد: با وجود تاکید پزشکان بر درمان تیرگی از طریق روش PRP، درمان قطعی برای رفع تیرگی چشم وجود ندارد و به صورت کلی تمام راه‌های درمانی به منظور کاهش سرعت افزایش تیرگی است تا این مشکل کمتر دیده شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه مشکلات عصبی و روحی، خستگی‌ها و تنش‌ها بر تیرگی اطراف چشم اثرگذار است، گفت: تیرگی اطراف چشم مربوط به سن خاصی نیست و در هر سنی ممکن است ایجاد شود. در صورتی که علت تیرگی اطراف چشم مادرزادی باشد از همان کودکی به صورت یک هاله‌ای در اطراف چشم کودک مشاهده می‌شود.

عرفانی به ارتباط تغذیه و رفع تیرگی چشم اشاره کرد و ادامه داد: اصلاح تغذیه بیشتر بر عوامل اکتسابی تیرگی اطراف چشم موثر است؛ برای نمونه اگر تیرگی اطراف چشم به دلیل کم‌خونی باشد، با اصلاح روش تغذیه و درمان کم خونی این مشکل نیز کمتر می‌شود.

او افزود: در برخی موارد تیرگی دور چشم به عنوان یک مشکل زیبایی محسوب نمی‌شود، در حالی که افراد بسیاری با تیرگی اطراف چشم‌شان درگیری دارند، این مشکل چندان جدی نیست و افراد نباید ذهن خود را زیاد درگیر آن کنند. تیرگی اطراف چشم واقعه مخربی نیست که فرد به دلیل داشتن آن آرامش خود را برهم زند.

20106

کد خبر: 573418

وب گردی

وب گردی