رییس کمیسیون بهداشت مجلس: توسعه تحصیلات تکمیلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی افتخار جمهوری اسلامی است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: همواره از ورود دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله توسعه تحصیلات تکمیلی دفاع کرده و در کل سعی کرده ایم به آن کمک کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی افتخار جمهوری اسلامی است، تعداد زیادی از فرزندان این مرز و بوم تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دارند و نمی توان آنها را از این حق محروم کرد.

وی افزود: طبق اطلاع بنده حدود 2هزار نفر از استان سیستان و بلوچستان در کشورهای دیگر مشغول به تحصیل دکترا هستند. علاوه بر هزینه های تحصیل در کشورهای دیگر، این دانشجویان معمولا با مشکلات بسیاری روبرو هستند. از سوی دیگر پس از فراغت از تحصیل نیز معمولا با سختی مدارکشان مورد تایید وزارت علوم قرار می گیرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به مسئله توسعه تحصیلات تکمیلی ورود پیدا کرده، همواره دفاع کرده و در کل سعی کرده ایم به آن کمک کنیم.

شهریاری با اشاره به فضای سیاسی حاکم در واحدهای استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه فضای متعادلی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان وجود دارد و هیچ گاه مسائلی که در دیگر دانشگاه های این استان وجود داشته در این واحدها مشاهده نشده است.

وی افزود: یکی از خصوصیات بارز و خوب دانشگاه آزاد اسلامی این است که همواره از افرادی برای نشست ها و سخنرانی ها دعوت می کند که همگی افرادی پایبند به اسلام و قانون اساسی هستند. خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی در ایام انتخابات هیچ گاه مسئله ای بوجود نیامده و جابجا شدن دولت ها نیز تاثیری بر روند فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی نداشته است.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های رییس استان زاهدان گفت: طی یک سال گذشته تقریبا حتی یک مورد شکایت درخصوص اساتید و مدیران این واحد به نمایندگان مجلس نشده است.

شهریاری با بیان اینکه فضای آرامی در واحدهای این استان برقرار است، گفت: دراستان سیستان بلوچستان به دلیل شرایط خاصی که در آن وجود دارد کار کردن کمی دشوار است، مخصوصا این که در این استان نمی توان مدیریت شلاقی داشت.

وی وجود دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان و بلوچستان را مایه افتخار این استان دانست و پیشنهاد داد به جای تعطیلی واحدهای زیان ده و کم دانشجوی استان، تدابیری مانند ایجاد رشته های جدید اتخاذ شود تا باعث جذب دانشجوی بیشتری شود.

شهریاری در پایان ضمن قدردانی از فعالیت های دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به او گفت: از اینکه با سعه صدر به توسعه کیفی و کمی واحدهای این دانشگاه در شهرستان ها کمک می کنید سپاسگزاریم. این کمک ها بیشتر از اجر اخروی برخوردار است.

20101

کد خبر: 573447

وب گردی

وب گردی