مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای: تربیت مدیران کارآمد از اولویت های دوران پساتحریم است

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران گفت:با آغاز اجرای برجام و ورود برند های بزرگ به کشور ٬ تربیت مدیران کارآمد٬نیروهای خلاق و کارآفرین باید به عنوان اولویت کاری در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،حمید رضا خانپور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در اولین سمینار کاربردی به سوی جهانی شدن ضمن تبریک آغاز اجرای برجام به ملت ایران ، همزمانی این رویداد تاریخی با برگزاری این سمینار را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: این موفقیت حاصل یک دهه ایستادگی و تلاش ایرانیان ،توکل به خدا و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی به منظور بهره برداری مناسب در دوران پسا تحریم افزود: در شرایط موجود و با برنامه ریزی صحیح تحولی بزرگ به ویژه در حوزه اقتصاد کشور روی خواهد داد و گام های موثری در معیشت و رفاه مردم و همچنین ثبات منطقه با عزم ملی و همدلی و همزبانی مورد تاکید مقام معظم رهبری برداشته می شود.

خانپور با اشاره به برگزاری اولین سمینار کاربردی به سوی جهانی شدن گفت:پس تحریم کشورمان هم با فرصت و هم با تهدید مواجه خواهد بود و در این راستا تعامل و همکاری با کشورهای دیگر به طور جدی پیگیری می شود که با برگزاری چنین نشست هایی می توان برنامه ریزی مناسبی در جهت تربیت نیروهای انسانی ماهر انجام داد. امری که در کشور ما مورد اهمیت قرار نگرفته است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در ادامه بر تربیت مدیرانی کارآمد،نیروهای خلاق و کارآفرین تاکید کرد و گفت: با تدوین ۶هزارو ۲۰۰ استاندارد شغل و شایستگی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کار تربیت نیروهای متخصص و ماهر در بخشهای مختلف دنبال می شود که به طور قطع خروجی اثر بخشی خواهد داشت.

وی پساتحریم را روزنه ای استراتژیک در صنعت عنوان کرد و گفت: صنایع جدید نیاز به مهارت های جدید و مهارت های جدید نیاز به آموزش های جدید و این آموزشها به استانداردهای اصولی و منطقی نیاز دارد همچنین مشاغل روز دنیا باید در داخل کشور به روز رسانی شود.

خانپور تاکید کرد: از فرصت به دست آمده همزمان با آغاز اجرای برجام می توان در جهت کمک به واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی استفاده کرد تا این واحدها دچار زیان و ورشکستگی نشوند. همچنین برند سازی،بازاریابی و فروش نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مهارت،حلقه مفقوده اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان

مهدی برآسود در اولین سمینار کاربردی بسوی جهانی شدن که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هدف برگزاری این سمینار از همان ابتدا ارائه راهکار به تجار، صنعتگران و تولیدکنندگان به منظور ارتباط با کشورهای دیگرو برنامه ریزی در این جهت پس از برداشته شدن تحریم ها بوده است‌.

وی با اشاره به پیشرفت هایی که در زمینه دیپلماسی سیاسی به ویژه نتیجه بخش بودن برجام برای کشورمان حاصل شده است افزود: سوال مطرح این است که کشورمان در دیپلماسی تجاری نیز از قدرت برخوردار است و قادر هستیم در این عرصه نیز کارهای قابل توجهی انجام دهیم.

برآسود به سه ضعف موجود در بخش صنعت و تجارت کشور اشاره کرد و گفت: کمبود سرمایه، ضعف در تکنولوژی و کمبود و ضعف در مدیریت مهمترین مشکلات ما در این زمینه محسوب می شود که برگزاری ۴روزه همایش علمی به سوی جهانی شدن در راستای پرداختن به این معضلات به ویژه پوشش ضعف های مدیریتی است.

وی افزود: مدیر توانا کمبودهای سرمایه ای را با تزریق سرمایه با استفاده از سرمایه گذاری های خارجی جبران می کند که با ورود سرمایه های خارجی تکنولوژی نیز به کشور وارد می شود.

برآسود همچنین اقتصاد مهارتی را حلقه مفقوده میان دو اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست و گفت: کشورمان از کمبود نیروهای تکنسین و به اصطلاح آچار به دست و ماهر رنج می برد که در این خصوص تربیت نیروهای کاربلد بسیار ضروری است.

مدیر مجتمع آموزشی عصر شبکه تاکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی ۴-۵سال گذشته بحث مهارت را در کشور به به ویژه با برگزاری دوره های پیشرفته مدیریت به خوبی دنبال کرده است.

20104

20104

کد خبر: 573464

وب گردی

وب گردی