نویسنده قصه‌های مجید:  برگزاری جشنواره کتاب صوتی، توجه به نیاز جامعه است

داور دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی گفت: برگزاری جشنواره‌های این‌‌چنین، هم به تولید بیشتر این‌گونه کتاب‌ها کمک می‌کند هم همراه شدن با نیاز مردم جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز هوشنگ مرادی کرمانی با اشاره به این‌که کتاب گویا، نیاز جامعه امروز است گفت: امروز همه چیز تغییر کرده و بسیاری حوصله خواندن رمان و داستان‌های بلند را ندارند به همین خاطر، تولید کتاب صوتی برای مردمی که وقت و حوصله کافی برای کتاب خواندن ندارند، الزامی است.

نویسنده«قصه‌های مجید»، کتاب گویا را تنها ویژه نابینایان ندانست و افزود: چه اشکالی دارد همه کتاب‌ها یا بخش زیادی از آثار منتشر شده به کتاب گویا تبدیل شود تا افراد در مکان‌های مختلف به شنیدن آن بنشینند. مثلا وقتی که رانندگی می‌کند یا در حال آشپزی هستند یا استراحت می‌کند یا حتی مشغول انجام کاری هستند.

مرادی کرمانی تولید کتاب گویا برای مردم جامعه را متفاوت با تولید کتاب برای نابینایان دانست و افزود: وقتی کتابی را برای نابینایان منتشر می‌کنیم بیشتر به خوانش درست آن توجه می‌کنیم و کمتر به موسیقی متن و جنبه‌های تجاری آن می‌پردازیم.

به گفته داور دومین جشنواره تولید کتاب صوتی کودکان و نوجوانان، امروز کتاب صوتی، بخشی از تولید کتاب در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده و ما هم باید به انتشار این کتاب‌ها توجه کنیم و برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره تولید کتاب‌های صوتی از سوی فرهنگسرای عطار هم به تولید بیشتر این‌گونه کتاب‌ها کمک می‌کند هم همراه شدن با نیاز مردم جامعه است.

«چکمه»، «تنور و داستان‌های دیگر» و «قصه‌های مجید» از جمله آثار هوشنگ مرادی کرمانی هستند که به کتاب گویا تبدیل شده‌اند.

دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان از سوی فرهنگسرای عطار برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به آن تا دوم بهمن ماه تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره، آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

502502

کد خبر: 573510

وب گردی

وب گردی