حفظ سلامت کارگران ، کاهش حوادث و خطرات در محیط کار

از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 11 برای تمامی کارگران فصلی و ساختمانی که در محدوده منطقه 11 شهرداری تهران مشغول به کار هستند دوره های آموزشی ایمنی و بهداشت محیط کار برگزار شد.

ایسکانیوز :به گفته عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری ، با توجه به بررسی های انجام شده غالب حوادث به ویژه حوادث حین کار که منجر به خسارات جانی و مالی سنگین می شود، ریشه در بی اطلاعی و عدم آموزش صحیح در خصوص خطرات ناشی از کار دارد.

طباطبایی افزود:میزان خسارات با توجه به نوع کار متفاوت است و در این میان کارگران ساختمانی با توجه به ابزار مورد استفاده و محیط کارشان در معرض آسیب ها و خطرات بسیاری هستند. این در حالی است که آموزش صحیح و توجیه کارگران می تواند تاثیر به سزایی در کاهش آمار خسارات احتمالی داشته باشد.

او ادامه داد: از جمله برنامه های مرکز ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی برگزاری دوره های آموزشی HSE (بهداشت محیط کار) ویژه کارگران ساختمانی است. از این رو مرکز خدمات اجتماعی و رفاهی منطقه با همکاری موسسه ایران مهر (موسسه مجری طرح) نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی مذکور به صورت ماهیانه اقدام می کند.

طباطبایی ابراز امیدواری کرد با ارائه آموزش های HSE به کارگران و رعایت نکات آموزشی شاهد سلامت هرچه بیشتر و کاهش آسیب های ناشی از حوادث در محیط کار باشیم.

بر اساس این گزارش تا کنون 2 کارگاه آموزشی منطقه 11 در محل مرکز ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی منطقه برگزار شده است .

105105

کد خبر: 573554

وب گردی

وب گردی