دلیل کمرنگ شدن آموزش فرزندان شاهد مشکلات اقتصادی است

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهیدگفت: اگرچه اساس فرمان امام (ره) در تشکیل بنیاد شهید مباحث فرهنگی و آموزشی بود، اما این فرایند طی چند سال گذشته به دلیل مسائل اقتصادی کمرنگ شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن موذنی در حاشیه جلسه ستاد برنامه ریزی شاهد و ایثارگر در جمع خبرنگاران افزود: یکی از مهم ترین برنامه‌های ما موضوع ارائه آموزش و ارتقای سطح آموزش دانشجویان و دانش آموزان شاهد و ایثارگر است؛ اما طی چند سال گذشته به این موضوع آن طور که می خواستیم توجه نشده بود.
او تاکید کرد: در دولت گذشته به طور کامل به این قضیه توجه نشد این در حالی است که اساس کار ما آموزش و فرهنگ است؛ به همین منظور، ما در سال های اخیر مباحث آموزشی را مهم، تلقی و ستادهای شاهد و ایثارگر را فعال کردیم.

معاون بنیاد شهید با بیان این مطلب که ستادهای شاهد و ایثارگر وزارتخانه های مختلف در کشور فعال شده است، افزود: این مسئله برای این بوده تا روز به روز شاهد ارتقای سطح تحصیلی باشیم و وضعیت تحصیل دانش آموزان و دانشجویان را رصد کنیم و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید گفت: در شورای طرح و برنامه با توجه به اینکه در زمان حاضر رویکرد جامعه ایثارگران به سمت مسائل آموزشی و فرهنگی است، چرخه آموزش را به سمت مسائل فرهنگی سوق می‌دهیم.

موذنی افزود: در زمان حاضر 170 هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و بیش از 50 هزار دانش آموز در یک هزار و 300 مدرسه شاهد در کشور در حال تحصیلند.

او گفت: ما در حوزه آموزش ایثارگران در سال های اخیر موفق عمل کرده ایم چرا که بهترین مربی، کادر آموزشی و حتی فضاهای مدارس را در اختیار دانش آموزان شاهد، ایثارگر قرار داده ایم.

گفتنی است جلسه ستاد برنامه ریزی شاهد و ایثارگر امروز با حضور نمایندگان ستادهای شاهد و ایثارگر وزارتخانه هائی همچون آموزش و پرورش و علوم و نیز تعدادی از دانشگاه ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

105105

کد خبر: 573572

وب گردی

وب گردی