رئیس قوه قضاییه: نتایج به دست آمده از برجام ارزشمند و عقلانی است

رئیس قوه قضاییه گفت: برجام روندی بسیار سخت را طی کرد اما در نهایت در مقابل کشورهای مدعی ، ملت بزرگ ما به نتایج خوبی رسید.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی، آغاز مرحله اجرایی شدن برجام را به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، اعضای هیئت دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای و ملت «بزرگ و صبور ایران» تبریک گفت.

وی با تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران مذاکرات هسته ای بویژه مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در تمام طول مذاکرات در جریان روند مذاکرات بوده اند و با اهتمام بسیار این مذاکرات را رصد می کردند تا از مسیر اصلی و چارچوب های نظام اسلامی خارج نشود.

رئیس قوه قضاییه تلاش های رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده را بسیار مهم توصیف کرد و با تقدیر و تشکر از این تلاش ها افزود: رئیس جمهور محترم با صبوری بسیار در روند توافق هسته ای نقدها و حملات متعددی را صبورانه تحمل کردند و در کنار تیم مذاکره کننده به خوبی این مذاکرات را به پیش بردند.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به نقش اساسی مقاومت و صبر و تحمل ملت ایران در راه رسیدن به توافق هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: کشورهای قدرتمندی که به خیال خود تصور می کردند با تحریم های مختلف و فشار بر مردم ایران می توانند بدون دادن هیچ امتیازی کشورمان را به زانو در آورند به دنبال صبوری و مقاومت مردم و مسئولان و تحمل مشکلات از سوی مردم، پی به اشتباه خود بردند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر دشواری روند مذاکرات و نتایج به دست آمده از برجام برای دولت و ملت ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات امتیازاتی داد و امتیازاتی گرفت و نگاه منصفانه اقتضا می کند که هر دو کفه این ترازو را با واقع بینی ببینیم و در این صورت است که باید اذعان کنیم نتایج به دست آمده قابل قبول، ارزشمند، منطقی و عقلانی بوده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه برخی منتقدان فقط به جنبه های سلبی مذاکرات نگاه می کردند افزود: البته همانگونه که رئیس جمهور محترم هم اشاره کرده اند همین منتقدان نیز با انتقادهای خود و برجسته کردن برخی نقاط ضعف در به نتیجه رسیدن مذاکرات نقش داشته اند.

از امنیت اقتصادی سرمایه گذاران حمایت می کنیم؛

رئیس قوه قضائیه ضمن حمایت دستگاه قضایی از فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی با هدف رونق تولید و اشتغال در کشور گفت: قوه قضائیه به همه سرمایه داران داخلی و خارجی که از راه صحیح در صدد سرمایه گذاری در کشور هستند اطمینان می دهد که از آنها حمایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت اقتصادی بسیار مهم است خطاب به مسئولان عالی قضایی و همه دست اندرکاران اجرایی کشور گفت: باید توجه شود که سرمایه گذاری نیاز به امنیت دارد و همه ارکان کشور از جمله قوه قضائیه به سهم خود و بنابر وظایفی که دارند باید به برقراری امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران با هدف ارتقای سطح تولید و اشتغال در کشور و ایجاد رونق اقتصادی کمک کنند.

اتکا به ارکان اقتصاد مقاومتی؛

رئیس قوه قضاییه مدیریت مناسب و مدبرانه در راه بهره برداری از نتایج به دست آمده از برجام را بسیار مهم و گامی اساسی برای توسعه و رونق اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: امیدواریم با استفاده درست از نتایج به دست آمده این مذاکرات گام های مهمی در راه حل مشکلات مردم از جمله رفع مشکل بیکاری جوانان که مشکل گریبانگیر بسیاری از خانواده هاست؛ برداشته شود.

رئیس دستگاه قضا توافق هسته ای و اجرایی شدن برجام را رکنی بسیار مهم در رفع مشکلات دانست و گفت: البته این توافق تنها یک رکن و یک عنصر مهم برای رفع مشکلات است و در کنار آن باید با مدیریت درست و فهم ارکان اقتصاد مقاومتی در مسیر صحیح رونق اقتصادی گام بر داریم و نگاه اصلی ما به «اقتصاد ملی» و «رونق تولید» و «پرهیز از اتکا به واردات» باشد.

آیت الله آملی لاریجانی یکی از شروط مهم پایداری و استمرار توافق صورت گرفته و بهره برداری طرفین مذاکرات از نتایج به دست آمده را پرهیز آمریکا و کشورهای اروپایی از فریبکاری و حیله ورزی در مقابل جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: گام برداشتن آمریکا و اروپا در مسیر فریبکاری و انجام اقداماتی از جمله بازگردانندن تحریم ها به بهانه های واهی دیگر به هیچ عنوان برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد با کمک همه دلسوزان نظام جمهوری اسلامی ایران و مشارکت سرمایه داران و مدیریت درست و مناسب دولت مسیرهای توسعه و رونق تولید و اشتغال و خروج از رکود باز شود.

آیت الله آملی لاریجانی بحث برجام و نتایج حاصل از آن را بحثی فراجناحی دانست و با اشاره به اینکه تقلیل این توافق به امور جناحی و تبلیغاتی خطاست گفت: در راه توافق هسته ای و برجام همه قوا کمک کردند و مقام معظم رهبری نیز در نقش رهبری در این مذاکرات نقش ویژه ای داشتند و تلاش برای تقلیل این همدلی و مشارکت همه جانبه به امور جناحی، نوعی کم اهمیت ساختن آن و اشتباهی بزرگ است.

ولایت، باطن و حقیقت اسلام است؛

رئیس قوه قضاییه با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) و با اشاره به اینکه حقیقت ولایت باطن اسلام است و دعوت همه انبیای الهی به اسلام بوده است و اسلام در واقع تسلیم شدن در برابر حق متعال است گفت: حقیقت همه ادیان الهی در باطن خود اسلام و ولایت بوده است و ولایت نیز در واقع باطن و حقیقت دین اسلام و مسیر و صراط مستقیم الهی است توسل به ائمه اطهار(ع) و ولایت آنان راهی بسوی این حقیقت است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: ائمه اطهار(ع) راه و مسیر دستیابی به سعادت معنوی را برای ما ترسیم کردند و اکنون که این نعمت الهی بر ما ارزانی شده است باید به آن تمسک بجوییم و در مسیر حق گام بر داریم.

نمایشی از اقتدار و صلابت نیروهای مسلح؛

رئیس دستگاه قضا در بخش پایانی سخنان خود به مواجهه نیروهای مسلح کشور با تفنگداران آمریکایی اشاره کرد و گفت: مواجهه قدرتمندانه و عزتمندانه نیروهای مسلح با تفنگداران آمریکایی نشانگر هوشمندی و تسلط آنان بر تحرکات نظامی در منطقه است و این حرکت ضمن نمایش اقتدار و صلابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران موجب سرور مردم شد.

آیت الله آملی لاریجانی پیام مهم این مواجهه را آگاهی بدخواهان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ضرورت اصلاح تصور غلط آنان از قدرت و صلابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: این حرکت پیام بسیار مهمی نیز برای کشورهای منطقه و همسایگانی است که با رفتارهای کودکانه و غیر منطقی خود از جمله حمله به یمن و حمایت از تروریست های داعش، همچنین اتخاذ مواضع غیر اصولی در مقابل جمهوری اسلامی ایران منطقه را دچار تنش کرده اند.

رئیس قوه قضاییه صبر و متانت جمهوری اسلامی ایران در مقابل تحرکات منطقه ای را نشانه ای از تدبیر و عقلانیت مسئولان کشور دانست و از برخی کشورهای منطقه خواست نسبت به رفتارهای اشتباه خود تجدیدنظر کنند.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی راجع به طرح اصلاح موادی از قانون مجازات اسلامی ادامه یافت و موادی از آن به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

201/201

کد خبر: 573574

وب گردی

وب گردی