بازدید دکتر میرزاده و مهندس هاشمی از راه‌اندازی پایلوت طرح دانش‌بنیان نانوتصفیه آب

رییس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون عمرانی دانشگاه صبح امروز دوشنبه از پایلوت طرح دانش‌بنیان نانوتصفیه آب در جنب ساختمان فرهیختگان بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این بازدید دکتر حمید میرزاده با توضیحات مهندس محسن هاشمی، در جریان جزییات طرح مذکور که علاوه برکارکردهای برجسته محیط زیستی دارای ارزش افزوده و توجیه اقتصادی مناسبی هم است، قرار گرفت.

با اجرای طرح مذکور که توسط یکی از شرکت‌های بخش خصوصی و با مشارکت اداره کل بهره‌برداری واحد علوم و تحقیقات در محل تصفیه خانه ساختمان فرهیختگان به صورت آزمایشی انجام شده است، پساب فاضلاب ساختمان فرهیختگان که به دلیل سختی بیش از حد قابل استفاده در سیستم آبیاری قطره‌ای نیست. با صرف انرژی و حجم سیستم بسیار محدودی تا حد استانداردهای آب آشامیدنی بهبود پیدا می‌کند.

این طرح علاوه بر استفاده در پساب فاضلاب انسانی، قابل استفاده در مجتمع های صنعتی جهت چرخش مجدد پسآب غیرقابل استفاده این مجتمع‌ها و همچنین استفاده در چاه‌های آب کشاورزی جهت قابل شرب کردن آّب این چاه‌ها با کاهش سختی فراتر از استاندارد آب آشامیدنی و حذف باکتری‌ها است.

میرزاده ضمن تقدیر از معاونت عمرانی دانشگاه به جهت اهتمام به اجرای طرح‌های آینده‌نگر و سازگار با محیط زیست که بخشی از معضلات جدی کشور نظیر کمبود آب را می‌تواند رفع کند، بررسی چگونگی مشارکت دانشگاه در این طرح و انتقال تکنولوژی به داخل کشور را به شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی ارجاع داد.

20101

کد خبر: 573602

وب گردی

وب گردی