ایرانبخش خبر داد: کنفرانس کشت سلول و بافت گیاهی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران از برگزاری نخستین کنفرانس کشت سلول و بافت گیاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خبر داد و گفت: فراخوان اول پذیرش مقالات ۱۵ اسفند و در صورت لزوم تمدید ۲۵ اسفند ۹۴ خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران با حضور دکتر احمد مجد پدر علم زیست‌شناسی ایران، دکتر علیرضا ایران‌بخش رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران، دکتر سورمه قریب ماتروسیان، دکتر فروغ مرتضایی‌نژاد نماینده انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران در استان اصفهان و چند نفر از اعضای انجمن در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

قبل از شروع جلسه کارگاه کشت سلول و بافت گیاهی با حضور مجد و ایران‌بخش و جمع کثیری از استادان و دانشجویان رشته بیوتکنولوژی این دانشگاه برگزار شد. در این جلسه برنامه‌ریزی برای نخستین کنفرانس ملی کشت سلول و بافت گیاهی ایران که اردیبهشت ۹۵ برگزار می‌شود، نیز انجام شد. در پایان بازدید اعضای انجمن از امکانات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، مرکز تحقیقات گیاهان گلخانه‌ای، مرکز تحقیقات بذر و مزارع دانشکده کشاورزی واحد اصفهان انجام گرفت.

رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران در حاشیه این جلسه اعلام کرد که نخستین کنفرانس کشت سلول و بافت گیاهی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت سال آینده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار می‌شود.

ایرانبخش محورهای این کنفرانس را رویان زایی پیکری و تولید بذر مصنوعی گیاهان، کشت سلول و بافت گیاهی و بهینه سازی گیاهان، ریزازدیادی و پرآوری گیاهان، کشت سلول و بافت؛ تولید فرآورده‌های زیستی و زیست فن‌آوری کشت پروتوپلاست عنوان کرد.

وی با توجه به برنامه‌های جنبی این کنفرانس گفت: کارگاه‌های تخصصی شامل جنین‌زایی سوماتیک و تولید بذر مصنوعی، استخراج متابولیت‌های ثانویه و روش‌های نوین شناسایی، استخراج DNA و RNA و آشنایی با دستگاه‌های پیشرفته مشابه AFM؛ نمایشگاه تخصصی، تجلیل از دو پیشکسوت کشت سلول و بافت گیاهی کشور و اجرای تور بازدید از بناهای تاریخی و مکان‌های دیدنی اصفهان از برنامه‌های جنبی این کنفرانس است.

به گفته ایرانبخش، مقرر شده شرکت‌های تجهیزات و دستگاه‌های مرتبط با بیوتکنولوژی و کشت بافت و بیوراکتورهای زیستی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در حاشیه این کنفرانس محصولات خود را معرفی کنند.

رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران با بیان اینکه مقالات برگزیده کنفرانس در مجله ISC وزارتین و مجلات علمی پژوهشی معتبر چاپ می‌شود گفت: در جلسه کنفرانس مقرر شد پوستر بر اساس طرح پیشنهادی جلسه تکمیل شود و به تعداد ۵۰۰ عدد تا اول بهمن‌ ۹۴ آماده و به سراسر کشور ارسال شود.

این مسئول با بیان اینکه کنفرانس در دو روز انجام می‌شود، بیان کرد: صبح روز اول مراسم افتتاحیه با حضور مسئولان کشوری و استانی با سخنرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، رئیس انجمن، مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد و پس از مراسم افتتاحیه ارائه مقالات و پوستر‌ها در زمان معین خواهد بود و بهترین پوستر و سخنرانی انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه در روز دوم کنفرانس کارگاه‌های تخصصی بر اساس برنامه ارائه می‌شود، اضافه کرد: طبق مصوبه جلسه انجمن رئیس کمیته علمی کنفرانس بر عهده دکتر احمد مجد پدر علم زیست‌شناسی ایران، دبیر اجرایی دکتر پیام نجفی معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، دبیر علمی دکتر فروغ مرتضایی‌نژاد رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد اصفهان و مسئول برگزاری کارگاه دکتر حسینعلی اسدی مدیر پژوهشی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان خواهند بود.

ایرانبخش آدرس وب سایت کنفرانس را www.IAPCTC.com اعلام کرد و گفت: ایمیل انجمن: Email/: IAPCTC. ۲۰۱۵@gmail. com بوده و فراخوان اول پذیرش مقالات ۱۵ اسفند ۹۴ و در صورت لزوم تمدید ۲۵ اسفند ۹۴ خواهد بود؛ داوری‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و تیم داوران اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دولتی سراسر کشور خواهند بود.

20101

کد خبر: 573606

وب گردی

وب گردی