دستگیری سارق شب رو در طلا فروشی

دزد شب رو پیش از اینکه موفق به فروش طلاها و جواهرات بادآورده شود، روانه زندان شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، اقدام‌های پلیس نکا برای ردیابی این تبهکار با شکایتی از سوی صاحب یک خانه ویلایی در دستور کار قرار گرفت.
این مرد نزد پلیس گفت: برای انجام کاری به همراه زن و بچه‌هایم خانه را ترک کرده بودیم چون در خانه گاو صندوق داریم، اسناد و جواهرآلات و پول‌ها را در آن نگهداری می‌کنیم. چندی بعد از ترک خانه وقتی برگشتیم متوجه به هم ریختگی در وسایل خانه شدیم. وقتی در گاو صندوق را باز کردم متأسفانه دیدم همه طلا و پول‌ها به سرقت رفته‌اند.
با توجه به این ادعاها و بازدید مأموران از محل وقوع سرقت، پلیس احتمال داد با یک دزد حرفه‌ای روبه‌رو است که توانسته بی‌هیچ صدمه‌ای در گاوصندوق را باز کند و اموال باارزش داخل آن را بدزدد.
با این احتمالات بود که مأموران پلیس آگاهی نکا تجسس برای به دست آوردن ردی از دزد جواهرات را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه به سرنخ‌هایی رسیدند که براساس آن مردی با مراجعه به یک جواهرفروشی قصد داشت مقداری طلا را بدون فاکتور به فروش برساند. بدین ترتیب پلیس این منطقه را به صورت نامحسوس تحت مراقبت‌های ویژه خود قرار داد و منتظر ماند تا مرد مرموز به جواهرفروشی مراجعه کند. وقتی پلیس از حضور مرد مرموز در جواهر فروشی اطمینان پیدا کرد وارد عمل شد و این مرد را به دام انداخت.
وی که باور نداشت به این زودی از سوی پلیس ردیابی و بازداشت شود در بازجویی‌های ابتدایی ادعای بی‌گناهی کرد و گفت که اطلاعی از ماجرای سرقت طلاها و پول از گاوصندوق ندارد اما وقتی در جریان تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد که او از دزدان سابقه‌دار است، ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از سرقت نیمه شب از خانه ویلایی برداشت. این در حالی بود که مرد مالباخته با اطلاع از بازداشت این دزد به سرقت، با حضور در اداره آگاهی نکا، جواهرات به سرقت رفته را شناسایی کرده بود.
بدین ترتیب بازجویی از دزد طلا‌ها آغاز شد و او درباره جزئیات ماجرای سرقت گفت: وقتی با دیدن خاموش بودن چراغ این خانه ویلایی احتمال دادم که کسی در خانه حضور ندارد مدتی آنجا را تحت نظر قرار دادم تا اینکه اطمینان پیدا کردم صاحبخانه بیرون است، بنا براین نقشه سرقت از آنجا را طراحی کردم.
نیمه شب با تاریک شدن هوا از بالای دیوار وارد آنجا شدم. شیشه یکی از پنجره‌ها را شکسته و وارد محوطه داخلی ویلا شدم چون احتمال می‌دادم کسی متوجه حضورم در خانه ویلایی شود سریع به دنبال اشیای کوچک و باارزش می‌گشتم تا اینکه کیف کوچکی داخل اتاق توجهم را به خود جلب کرد. ابتدا تصور کردم باید پولی داخل آن باشد. وقتی در کیف را باز کردم یک دسته کلید داخلش بود. به نظر می رسید کلید گاوصندوق باشد، کلید را برداشته و در گاو صندوق را باز کردم. مقداری طلا و جواهر و پول داخل آن بود، آنها را برداشته و بسرعت محل را ترک کردم.
سرهنگ حسن فلاح فرمانده پلیس نکا نیز در این باره گفت:سرقت در یکی از روستاهای حومه شهر نکا رخ داده بود. مأموران پاسگاه انتظامی «پی رجه» با گزارش سرقت مالباخته وارد عمل شدند و ارزش ریالی طلا و جواهرات که در گاوصندوق بود، حدود 500 میلیون ریال و پول نقد سرقتی نیز 8 میلیون ریال بود.

20106

کد خبر: 573684

وب گردی

وب گردی