واکنش فتاح به انتشار رقم درآمدهای مردمی کمیته امداد/ ما چیزی برای مخفی کردن از مردم نداریم

رئیس کمیته امداد گفت: باید اطلاعات درست و آمار شفاف از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد مردمی به جامعه ارائه دهیم چرا که معتقدیم مردم باید در جریان فعالیت‌های کمیته امداد قرار گیرند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح در جلسه‌ای که با حضور برخی از مدیران و معاونان این نهاد برگزار شد، با بیان اینکه مردم کمیته امداد را به عنوان پیوند دهنده نیکوکاران و نیازمندان واقعی به رسمیت شناخته‌اند، گفت: مردم به فرموده امام خمینی(ره) ولی نعمت ما هستند و برای جلب اعتماد مردم بایستی آنها را در جریان اقدامات و فعالیت های کمیته امداد قرار دهیم.

فتاح با اشاره به مطلبی که به تازگی در شبکه‌های مجازی در ارتباط با میزان کمک های مردمی با آمار نادرست و غیر منطقی و ارقام ساختگی از صدقات انتشار پیدا کرده است ادامه داد: طبق مفروضات مطلبی که در برخی شبکه‌های مجازی پخش شده است، رقم کمک های مردمی حدود 25 هزار میلیارد تومان عنوان شده که این رقم بیش از 60 درصد بودجه نفتی کشور در حال حاضر را شامل می شود و این در حالی است که درآمد صدقات در سال 93 کمتر از 300 میلیارد تومان بوده لذا مطلب مذکور از اساس اشتباه است.

او افزود:این نهاد مردمی باید به طور دائم و مستمر شفاف سازی و اطلاع رسانی از اقدامات و فعالیت های خود داشته باشد تا با این دست از شایعات روبرو نشویم؛چرا که زمانی این شایعات و حاشیه سازی ها رواج پیدا می کند که در مورد یک موضوع مهم اطلاعات مورد نیاز و کافی به جامعه و مخاطبان ارائه نشود.

رئیس کمیته امداد خطاب به مدیران کمیته امداد گفت: از اینکه به مردم آمار بدهید نهراسید، ما چیزی برای مخفی کردن از مردم نداریم. مردم بیگانه نیستند و باید اطلاعات درست و آمار شفاف در اختیار آنان بگذاریم و البته نکته مهم در اطلاع رسانی به مردم، ارائه آمار واقعی و درست است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به ضرورت ارائه خدمات به نیازمندان با کمترین هزینه و روشهای مناسب تاکید کرد: ما وظیفه داریم تا در فاصله زمانی کوتاه مشکلات نیازمندان جامعه را رسیدگی و تا حد امکان حل کنیم.

فتاح با تاکید بر اینکه هیچ امدادگری اجازه ورود و دخالت در مسائل سیاسی و انتخاباتی مجلس را ندارد، گفت: وظیفه اصلی ما رسیدگی به محرومان و نیازمندان است و نباید با حضور در مسائل حاشیه ای از این وظیفه اصلی دور بمانیم. هدف ما باید تقویت اعتماد مردمی امداد و تبدیل شدن به نهادی محبوب در بین مردم باشد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، او در پایان با اشاره به توصیه رهبری بر تداوم بازدید از خانواده‌های نیازمند تحت حمایت گفت: رفتار مدیران ما با مددجویان و کارکنان، ساده و به دور از تشریفات اداری باشد و ضرورت دارد متناسب با شرایط هر استانی برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم درجهت حل مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان صورت گیرد.

20106

کد خبر: 573772

وب گردی

وب گردی